Köpt den på Winklers Automation, Linköping. Kommer inte ihåg priset men fick bra rabatt som privatperson och utan kvitto.[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Sökningen fann 17 träffar
- söndag 2017-03-12 21:30
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
- torsdag 2017-03-09 19:24
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Då undrar jag vilka av dina 3d printade delar du använder och om jag kan få köpa dessa av dig[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
- tisdag 2017-02-28 20:00
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Jessica Heidrichs recept i nya nr av Hembryggare.
- Svar: 6
- Visningar: 6721
Jessica Heidrichs recept i nya nr av Hembryggare.
Blev sugen på att prova att brygga en Saison när jag läst artikeln men reagerade på humlenotan. I receptet på 20 L bryggvolym är det endast 10g Northern brewer 6%alfa som kokar med 60 min.
40g Southern Passion 12%aa 0 min
4g/l Southern Passion Torrhumling 4dagar
2g/l Citra 12,9%aa Torrhumling 4dagar ...
40g Southern Passion 12%aa 0 min
4g/l Southern Passion Torrhumling 4dagar
2g/l Citra 12,9%aa Torrhumling 4dagar ...
- lördag 2017-01-14 15:55
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Ser ju riktigt bra ut! Har inte du upplevt att hålet i flaskhalsen kan variera lite i diameter på olika flaskmodeller och som följd sticker den koniska proppen ner lite olika djupt i hålet. inga problem med läckage med din tidigare version av fyllare?
Köper gärna en av dig när du har provat den ...
Köper gärna en av dig när du har provat den ...
- lördag 2017-01-14 11:08
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
paddlarn , tror du att du kan ta exakta mått på din ghetto blaster , blir svårt annars att ha nått att utgå ifrån annars.
printade min nya låsningsvariant , och den blev kanon . kan kan dessutom trycka riktigt hårt om det hade behövts .
så biltemavarianten är i princip färdig nu . ska finslipa ...
printade min nya låsningsvariant , och den blev kanon . kan kan dessutom trycka riktigt hårt om det hade behövts .
så biltemavarianten är i princip färdig nu . ska finslipa ...
- fredag 2017-01-13 12:32
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Här är några bilder på min ghetto blaster.
Men som sagt, nån anordning för att slippa tryck ner silikonproppen vore önskvärt:)
Men som sagt, nån anordning för att slippa tryck ner silikonproppen vore önskvärt:)
- torsdag 2017-01-12 21:50
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Brygga öl kan jag väl hyfsat men datorer... Hur i he.. får man upp en bild på forumet?
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
- onsdag 2017-01-11 18:25
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Jag är helt nöjd med min variant av ghettoblastern men det blir lite jobbigt att trycka ner silikonproppen i flaskhalsen efter ett tiotal flaskfyllningar. Tänkte att lösningen kanske kunde vara ett biltemastativ och din låsning och bottenplatta samt en egen lösning att fästa silikonproppen i ...
- tisdag 2017-01-10 08:55
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Tänkte på dina delar till stativet, låsmekanismen och bottenplatta.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
- måndag 2017-01-09 08:05
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: mottrycksfyllare DIY
- Svar: 79
- Visningar: 60810
Re: mottrycksfyllare DIY
Har med intresse följt den här tråden. Har själv gjort en variant av ghettoblastern med co mottyck och evakuering genom nålventil. Märker att det skulle underlätta väldigt med ett stativ så man fick händerna fria. Kan du thelostbongo tänka dig sälja utskrivna delar om det visar sig funka ...
- lördag 2015-09-26 07:28
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Humleodlare- har någon skördat ännu?
- Svar: 21
- Visningar: 13503
Re: Humleodlare- har någon skördat ännu?
Har nu skördat min Fuggle. Blev 70g torkat. Kommer att räcka till en bryggning som smak och arom humle. Använde frukt och svamptorken från Jula att torka i, kapaciteten är nog ca 100 g torkad humle i den så inget för storodlare[WHITE SMILING FACE]. Kent Golding bör kunna skördas om en vecka, Cascade ...
- söndag 2015-09-06 07:20
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Humleodlare- har någon skördat ännu?
- Svar: 21
- Visningar: 13503
Re: Humleodlare- har någon skördat ännu?
Är själv sugen på o köpa från willingham. Hur ser kottarna ut nu en vecka senare?
Jag satte en planta northern brewer i växthuset förra året o på den har kottarna utvecklats fantastiskt fort.
På de bifogade bilderna skiljer det 6 dagar. http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/04 ...
Jag satte en planta northern brewer i växthuset förra året o på den har kottarna utvecklats fantastiskt fort.
På de bifogade bilderna skiljer det 6 dagar. http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/04 ...
- måndag 2015-08-31 16:40
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Humleodlare- har någon skördat ännu?
- Svar: 21
- Visningar: 13503
Re: Humleodlare- har någon skördat ännu?
Bee: drar du den slutsatsen att tysk humle mognar tidigare än amerikansk?
Hebbe: Hur mycket humle uppskattar du att man kan ladda torken med?
Hebbe: Hur mycket humle uppskattar du att man kan ladda torken med?
- lördag 2015-08-29 12:17
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Humleodlare- har någon skördat ännu?
- Svar: 21
- Visningar: 13503
Humleodlare- har någon skördat ännu?
Hej, köpte 4 rizomer från willingham nurseries i vintras. Cascade,Chinook,Fuggle och Kent golding.
Nu som först har alla plantor fått en tillstymmelse till kottsättning.
Vore intressant att höra från andra odlare hur statusen är. Lokala sorter, tyska,engelska,amerikanska.
Finns det överhuvudtaget en ...
Nu som först har alla plantor fått en tillstymmelse till kottsättning.
Vore intressant att höra från andra odlare hur statusen är. Lokala sorter, tyska,engelska,amerikanska.
Finns det överhuvudtaget en ...
- lördag 2015-07-18 08:24
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Öl med Björksav
- Svar: 15
- Visningar: 17574
Re: Öl med Björksav
Trevligt projekt. Har länge själv tänkt brygga på björksav, får bli av nästa vår. Ett klockrent namn är väl Xylitöl☺