]Gängtape är bra till vissa applikationer, som tryckluft och fjärrvärme där linet inte pallar värmen.
Fördelen med lin är att det går att backa ett helt varv och det är fortfarande tätt, om man linat som man skall. Gäbgtape går inte att backa en millimeter innan det läcker.[/quote]
EDIT fajsens svar # halft varv max på backning på lin # mitt svar helst inte mer en ett kvarts varv.+ vem fan använder gängtejp på fjärrvärme,möjligen provisorist som luftning # fj/värme som kan bli 110-112 gr/c å upptill 10 kg llr över i tryck.annars är det svetsfog som gäller på all fjärrvärme.who are you kidding.håll dig till gängtejp om du vill.just nu har du retat upp en gammal röris som, precis som du.du tror att alla kan....alla kan inte .det har jag sett.å jag har många ggr sagt ,gör om gör rätt.krappa inte med saker du inte med 100% klarar av.har jobbat allför länge, för att se vad gds#are ställer till det med.vet man inte till 100% vad man håller på med ,så lägg ner.#andra hjälper mig brygga öl .å jag hjälper till å dricka.det är jag duktig på.men ngnting annat än rörmokeri säger jag inte att jag KAN.möjligtvis mecka,
EDIT2 efter ett hjärnsläpp till av ilska över att du inte tar yrkesfolk på allvar. så kom jag på var du sett gg tejpen!!!!!! jo på den proppade luftningen på svets ventilen dvs sekundär sida=icke trycksatt sida.gds-are inom yrket gör mig jvligt lack.
mvh fajsen x-röris