Ang sommarträff skåne
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Ang sommarträff skåne
Hej!
Jag har bryggt öl i ungefär ett år och missade Maltes hembrygdsfestival i oktober på grund av min kära svär-farmor som fyllde jämnt. Nu i helgen var jag och min kompanjon på SM och var helt lyriska över stämningen, gemenskapen och all god öl! Vi ställde inte upp själva iår utan ville åka dit för att se lite vad det egentligen handlade om.
På vägen hem började vi diskutera och fundera om det är någon hembryggardag/festival/träff på sommaren nere i Skåne. Känns som det är ganska många som brygger här nere och jag har sett mycket bilder från andra städers sommarträffar, ser ju otroligt gemytligt ut!
Min fråga är helt enkelt om det finns någon sommarträff i Skåne? Eller om det finns några planer på att eventuellt starta en?
Hadé gött!
Jag har bryggt öl i ungefär ett år och missade Maltes hembrygdsfestival i oktober på grund av min kära svär-farmor som fyllde jämnt. Nu i helgen var jag och min kompanjon på SM och var helt lyriska över stämningen, gemenskapen och all god öl! Vi ställde inte upp själva iår utan ville åka dit för att se lite vad det egentligen handlade om.
På vägen hem började vi diskutera och fundera om det är någon hembryggardag/festival/träff på sommaren nere i Skåne. Känns som det är ganska många som brygger här nere och jag har sett mycket bilder från andra städers sommarträffar, ser ju otroligt gemytligt ut!
Min fråga är helt enkelt om det finns någon sommarträff i Skåne? Eller om det finns några planer på att eventuellt starta en?
Hadé gött!
Re: Ang sommarträff skåne
Hej Kostir och alla
jag/vi är gärna med på ett hörn! Detta året har jag nog inte några möjligheter att rodda i något pga en hel massa saker. Men gärna vara med.
Trevliga öl vi bytte förresten!
jag/vi är gärna med på ett hörn! Detta året har jag nog inte några möjligheter att rodda i något pga en hel massa saker. Men gärna vara med.
Trevliga öl vi bytte förresten!
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Ang sommarträff skåne
De senaste åren har det varit en sommarträff i Juli i Skåne, oftast i Malmö. Det kanske är dags att se över ifall det ska göra något sådant även detta år.
Re: Ang sommarträff skåne
jag kommer gärna om dagen platsar i familjeschemat 
Re: Ang sommarträff skåne
Hampus, Thomas och jag har försökt få till ett datum men ännu inte lyckats. Den som vill och orkar ordna en träff i sommar får gärna dra i det!
Tomma fat är bästa beröm!
Re: Ang sommarträff skåne
Klart vi ska fixa till en sommaröl träff och är det inte någon som har tid att fixa det så kan vi tänka oss att fixa träffen här i Sösdala om folk är sugna på att åka upp här! Vi har ca 1,5 km att gå från tåget men klart vi kan fixa en bil som kan hämta folk mm på stationen (pågatåget) och är det någon som vill bo över i tält/husvagn/husbil finns det gott om plats och el att till gå. Och ett förslag på datum är 5 Juli..
Med vänlig hälsning
Dennis & Bodil
Med vänlig hälsning
Dennis & Bodil
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
Re: Ang sommarträff skåne
Jag kan tänka mig att åka ned till Sösdala. Hoppas det är fler som nappar på erbjudandet.
Re: Ang sommarträff skåne
Jag kan 5e Juli. Tar gärna en sväng till Sösdala om det skulle vara så =)
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Ang sommarträff skåne
Blir ett partyfat med IPA då!
Re: Ang sommarträff skåne
Haha klart det blir!!!
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Ang sommarträff skåne
Finns det någon tid inplanerad så man kan sprida informationen?
Re: Ang sommarträff skåne
vi startar kl 13 därefter kan man komma när man vill .ser gärna att man anmäler sig så vi kan beräkna maten.
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
Re: Ang sommarträff skåne
Ja då börjar det närma sig för En Skånsk Öl träff i Sösdala! Som drar igång ca 13,00 Lördagen den 5 Juli Men folk kan ju komma när det passar. Blir lite musikunderhållning på eftermiddagen samt lite mat! Bara att hoppas på bra väder även om vi nu har ca 80 kvm tält ! För dom som kommer till Sösdala med tåg
( Pågatågen ) så är det ca 1,5 km att gå. Några turer kommer vi att köra med bil för att hämta folk! För de som går så är det att gå på Hanåsvägen förbi Bensinmacken
( Preem ) följ vägen ca 900m efter macken sen in till höger på grusväg precis efter staketet till en fotbollsplan sen går ni 600 m till ett rött hus på högersida med tält på tomten! Adressen är Vannaröd 1359 28010 Sösdala för er som vill kolla kartan eller kör bil. Skulle bli glad om så många som möjligt som kommer meddelar det för matens skull! Vid frågor mm går det bra att ringa 070/5160936 ( Vi har tänkt oss att denna träff kostar 100 kr per deltagare )
Med vänlig hälsning
Dennis Hecktor & Bodil
Per Skenberg & Heléne
( Pågatågen ) så är det ca 1,5 km att gå. Några turer kommer vi att köra med bil för att hämta folk! För de som går så är det att gå på Hanåsvägen förbi Bensinmacken
( Preem ) följ vägen ca 900m efter macken sen in till höger på grusväg precis efter staketet till en fotbollsplan sen går ni 600 m till ett rött hus på högersida med tält på tomten! Adressen är Vannaröd 1359 28010 Sösdala för er som vill kolla kartan eller kör bil. Skulle bli glad om så många som möjligt som kommer meddelar det för matens skull! Vid frågor mm går det bra att ringa 070/5160936 ( Vi har tänkt oss att denna träff kostar 100 kr per deltagare )
Med vänlig hälsning
Dennis Hecktor & Bodil
Per Skenberg & Heléne
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....

