Ang sommarträff skåne

Här har vi Skåne

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kostir
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 134
Blev medlem: måndag 2013-03-11 20:18

Ang sommarträff skåne

Inlägg av Kostir »

Hej!

Jag har bryggt öl i ungefär ett år och missade Maltes hembrygdsfestival i oktober på grund av min kära svär-farmor som fyllde jämnt. Nu i helgen var jag och min kompanjon på SM och var helt lyriska över stämningen, gemenskapen och all god öl! Vi ställde inte upp själva iår utan ville åka dit för att se lite vad det egentligen handlade om.
På vägen hem började vi diskutera och fundera om det är någon hembryggardag/festival/träff på sommaren nere i Skåne. Känns som det är ganska många som brygger här nere och jag har sett mycket bilder från andra städers sommarträffar, ser ju otroligt gemytligt ut!

Min fråga är helt enkelt om det finns någon sommarträff i Skåne? Eller om det finns några planer på att eventuellt starta en?

Hadé gött!
Användarens profilbild
Karl R
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Inlägg: 797
Blev medlem: onsdag 2013-04-24 12:03
Ort: Eslöv

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av Karl R »

Hej Kostir och alla

jag/vi är gärna med på ett hörn! Detta året har jag nog inte några möjligheter att rodda i något pga en hel massa saker. Men gärna vara med.

Trevliga öl vi bytte förresten!
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av martinb »

De senaste åren har det varit en sommarträff i Juli i Skåne, oftast i Malmö. Det kanske är dags att se över ifall det ska göra något sådant även detta år.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Wessfeldt
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 124
Blev medlem: söndag 2012-10-14 22:06

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av Wessfeldt »

Jag är helt klart på! Har missat alla de andra åren :(


Web: http://www.facebook.com/wessfeldts
Qonos
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 178
Blev medlem: tisdag 2012-07-10 20:46
Ort: Arlöv
Kontakt:

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av Qonos »

jag kommer gärna om dagen platsar i familjeschemat :)
Användarens profilbild
jcstroh
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 30
Blev medlem: torsdag 2010-05-06 16:51
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av jcstroh »

Hampus, Thomas och jag har försökt få till ett datum men ännu inte lyckats. Den som vill och orkar ordna en träff i sommar får gärna dra i det!
Tomma fat är bästa beröm!
D.Hecktor
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 58
Blev medlem: söndag 2008-09-21 07:39
Ort: Sösdala

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av D.Hecktor »

Klart vi ska fixa till en sommaröl träff och är det inte någon som har tid att fixa det så kan vi tänka oss att fixa träffen här i Sösdala om folk är sugna på att åka upp här! Vi har ca 1,5 km att gå från tåget men klart vi kan fixa en bil som kan hämta folk mm på stationen (pågatåget) och är det någon som vill bo över i tält/husvagn/husbil finns det gott om plats och el att till gå. Och ett förslag på datum är 5 Juli..
Med vänlig hälsning
Dennis & Bodil
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
rossen
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 41
Blev medlem: tisdag 2012-04-24 18:59
Ort: Älmhult

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av rossen »

Jag kan tänka mig att åka ned till Sösdala. Hoppas det är fler som nappar på erbjudandet.
Wessfeldt
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 124
Blev medlem: söndag 2012-10-14 22:06

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av Wessfeldt »

Jag kan tyvärr inte 5 juli. Jag befinner mig i Vansbro då.


Web: http://www.facebook.com/wessfeldts
Kostir
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 134
Blev medlem: måndag 2013-03-11 20:18

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av Kostir »

Jag kan 5e Juli. Tar gärna en sväng till Sösdala om det skulle vara så =)
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av martinb »

Blir ett partyfat med IPA då!
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
D.Hecktor
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 58
Blev medlem: söndag 2008-09-21 07:39
Ort: Sösdala

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av D.Hecktor »

Haha klart det blir!!!
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av martinb »

Finns det någon tid inplanerad så man kan sprida informationen?
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
D.Hecktor
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 58
Blev medlem: söndag 2008-09-21 07:39
Ort: Sösdala

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av D.Hecktor »

vi startar kl 13 därefter kan man komma när man vill .ser gärna att man anmäler sig så vi kan beräkna maten.
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
D.Hecktor
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 58
Blev medlem: söndag 2008-09-21 07:39
Ort: Sösdala

Re: Ang sommarträff skåne

Inlägg av D.Hecktor »

Ja då börjar det närma sig för En Skånsk Öl träff i Sösdala! Som drar igång ca 13,00 Lördagen den 5 Juli Men folk kan ju komma när det passar. Blir lite musikunderhållning på eftermiddagen samt lite mat! Bara att hoppas på bra väder även om vi nu har ca 80 kvm tält ! För dom som kommer till Sösdala med tåg
( Pågatågen ) så är det ca 1,5 km att gå. Några turer kommer vi att köra med bil för att hämta folk! För de som går så är det att gå på Hanåsvägen förbi Bensinmacken
( Preem ) följ vägen ca 900m efter macken sen in till höger på grusväg precis efter staketet till en fotbollsplan sen går ni 600 m till ett rött hus på högersida med tält på tomten! Adressen är Vannaröd 1359 28010 Sösdala för er som vill kolla kartan eller kör bil. Skulle bli glad om så många som möjligt som kommer meddelar det för matens skull! Vid frågor mm går det bra att ringa 070/5160936 ( Vi har tänkt oss att denna träff kostar 100 kr per deltagare )

Med vänlig hälsning
Dennis Hecktor & Bodil
Per Skenberg & Heléne
Ett liv utan gott öl skulle vara som ett hål, tomt och innehållslöst....
Skriv svar