Beersmith och lägga socker i jäshinken
Postat: lördag 2017-09-02 23:43
Hej!
Skall brygga en trippel och brukar ha i socker i jäshinken efter att jäsningen startat (en bra bit in i jäsningen). Vet någon hur man matar in detta socker i Beersmith? Det finns någon "Add after boil" som verkar på verka est pre-boil gravity. Detta är ju OK, men hade varit trevligare med post-boil som var rätt.
/ Mikael
Skall brygga en trippel och brukar ha i socker i jäshinken efter att jäsningen startat (en bra bit in i jäsningen). Vet någon hur man matar in detta socker i Beersmith? Det finns någon "Add after boil" som verkar på verka est pre-boil gravity. Detta är ju OK, men hade varit trevligare med post-boil som var rätt.
/ Mikael