Beersmith och lägga socker i jäshinken

Diskutera programvara för bryggning och dess funktioner här

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

MikaelCarlsson
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 83
Blev medlem: torsdag 2015-07-16 14:51
Ort: Hammarö - Värmland

Beersmith och lägga socker i jäshinken

Inlägg av MikaelCarlsson »

Hej!

Skall brygga en trippel och brukar ha i socker i jäshinken efter att jäsningen startat (en bra bit in i jäsningen). Vet någon hur man matar in detta socker i Beersmith? Det finns någon "Add after boil" som verkar på verka est pre-boil gravity. Detta är ju OK, men hade varit trevligare med post-boil som var rätt.

/ Mikael