hej , tänkte att vi kan göra en lista att tänka på när man kör med grainfather .
1. använd inte för finmald malt
2. använd muslinpåse och kottar vid humlegivningar
3. höfta inte på mängd lakvatten . använd anvisningar
4. Vid temperaturstegringar, ändra båda strömbrytarna till Boil, så går hela elementet in isf 500W ( notera att termostaten är förbikopplad i detta läge, så du får ändra tillbaka vid uppnådd temp.
5. När du börjar laka, sätt grytan på Boil, så tar det lite kortare tid tills det kokar.
grainfathertips !
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
-
thelostbongo
- Torrhumlare

- Inlägg: 71
- Blev medlem: torsdag 2014-11-20 23:42
grainfathertips !
Senast redigerad av thelostbongo den tisdag 2015-10-20 11:30, redigerad totalt 1 gång.
Re: grainfathertips !
4. Vid temperaturstegringar, ändra båda strömbrytarna till Boil, så går hela elementet in isf 500W ( notera att termostaten är förbikopplad i detta läge, så du får ändra tillbaka vid uppnådd temp.
5. När du börjar laka, sätt grytan på Boil, så tar det lite kortare tid tills det kokar.
5. När du börjar laka, sätt grytan på Boil, så tar det lite kortare tid tills det kokar.
-
thelostbongo
- Torrhumlare

- Inlägg: 71
- Blev medlem: torsdag 2014-11-20 23:42
Re: grainfathertips !
kanon