grainfathertips !

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
thelostbongo
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 71
Blev medlem: torsdag 2014-11-20 23:42

grainfathertips !

Inlägg av thelostbongo »

hej , tänkte att vi kan göra en lista att tänka på när man kör med grainfather .

1. använd inte för finmald malt
2. använd muslinpåse och kottar vid humlegivningar
3. höfta inte på mängd lakvatten . använd anvisningar
4. Vid temperaturstegringar, ändra båda strömbrytarna till Boil, så går hela elementet in isf 500W ( notera att termostaten är förbikopplad i detta läge, så du får ändra tillbaka vid uppnådd temp.
5. När du börjar laka, sätt grytan på Boil, så tar det lite kortare tid tills det kokar.
Senast redigerad av thelostbongo den tisdag 2015-10-20 11:30, redigerad totalt 1 gång.
Salle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 284
Blev medlem: torsdag 2006-12-21 10:39
Ort: Växjö

Re: grainfathertips !

Inlägg av Salle »

4. Vid temperaturstegringar, ändra båda strömbrytarna till Boil, så går hela elementet in isf 500W ( notera att termostaten är förbikopplad i detta läge, så du får ändra tillbaka vid uppnådd temp.
5. När du börjar laka, sätt grytan på Boil, så tar det lite kortare tid tills det kokar.
thelostbongo
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 71
Blev medlem: torsdag 2014-11-20 23:42

Re: grainfathertips !

Inlägg av thelostbongo »

kanon
Skriv svar