PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!!!

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

pagablara
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 12
Blev medlem: onsdag 2017-10-18 10:56

PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!!!

Inlägg av pagablara »

Står och brygger, då är Pumpen till Copbran död! Någon som har en - borr i Norra Storstockholm - Upplands Väsby!
Idag lör 26/1

U
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av grunkan »

Jag har en pump men det är inte en cobrapump och jag bor på södra sidan. Det kanske inte är intressant? [emoji849] I värsta fall får du röra alternativt ösa (vilket iofs verkar urjobbigt). Hoppas att det löser sig!
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av grunkan »

Jag kom på att du kan ju skruva isär den och göra rent den pump du har och ev få igång den. Jag fick göra det ganska ofta med min gamla bulldog.
pagablara
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 12
Blev medlem: onsdag 2017-10-18 10:56

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av pagablara »

Tack snälla för svar.
Jag försöker med att röra om ofta och mycket (BIB, typ)
Och håller tummarna!
Struntar i att åka iväg, men tack!
pagablara
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 12
Blev medlem: onsdag 2017-10-18 10:56

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av pagablara »

Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Tack för tips! ;-)

U
Användarens profilbild
MCMLXXXII
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 161
Blev medlem: onsdag 2017-10-25 17:05

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av MCMLXXXII »

Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Hårdvarans motsvarighet till mjukvarans omstart. :)
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av Djonk »

Får ofta göra samma sak med min billiga sous vide-stav som jag använder istället för pump. Inga synliga fel men sen cirkulerar den som den ska igen :) har aldrig lagt av mitt i bryggning i alla fall.
simonarvestrand
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 99
Blev medlem: onsdag 2018-08-29 10:37

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av simonarvestrand »

Gissar att coobrapumpen och bulldogpumpen är rätt lika. den stannar titt som tätt.
brukar ha en hink med vatten i närheten när jag brygger om den stannar så kopplar jag loss och försöker pumpa varmt/ljummet vatten igenom
brukar hoppa igång rätt fort och sen gå bra .
på sista tiden brukar jag vänta typ 10 min innan jag startar pumpen sen jag började med det har jag inte haft några stopp.
kan vara tur men verkar funka. inte lika mycket från malten som sugs in vid uppstarten då.
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!

Inlägg av grunkan »

pagablara skrev:Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Tack för tips! ;-)

U
Bra att du fick igång den! Pumparna är lite klena så minsta lilla droppe som blir kvar från förra batchen kan orsaka stopp. Syns inte, men märks. Hoppas att ölen blir god trots allt strul!
Skriv svar