PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!!!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!!!
Står och brygger, då är Pumpen till Copbran död! Någon som har en - borr i Norra Storstockholm - Upplands Väsby!
Idag lör 26/1
U
Idag lör 26/1
U
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Jag har en pump men det är inte en cobrapump och jag bor på södra sidan. Det kanske inte är intressant? [emoji849] I värsta fall får du röra alternativt ösa (vilket iofs verkar urjobbigt). Hoppas att det löser sig!
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Jag kom på att du kan ju skruva isär den och göra rent den pump du har och ev få igång den. Jag fick göra det ganska ofta med min gamla bulldog.
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Tack snälla för svar.
Jag försöker med att röra om ofta och mycket (BIB, typ)
Och håller tummarna!
Struntar i att åka iväg, men tack!
Jag försöker med att röra om ofta och mycket (BIB, typ)
Och håller tummarna!
Struntar i att åka iväg, men tack!
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Tack för tips!
U
Tack för tips!
U
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Hårdvarans motsvarighet till mjukvarans omstart.Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Får ofta göra samma sak med min billiga sous vide-stav som jag använder istället för pump. Inga synliga fel men sen cirkulerar den som den ska igen
har aldrig lagt av mitt i bryggning i alla fall.
-
simonarvestrand
- Torrhumlare

- Inlägg: 99
- Blev medlem: onsdag 2018-08-29 10:37
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Gissar att coobrapumpen och bulldogpumpen är rätt lika. den stannar titt som tätt.
brukar ha en hink med vatten i närheten när jag brygger om den stannar så kopplar jag loss och försöker pumpa varmt/ljummet vatten igenom
brukar hoppa igång rätt fort och sen gå bra .
på sista tiden brukar jag vänta typ 10 min innan jag startar pumpen sen jag började med det har jag inte haft några stopp.
kan vara tur men verkar funka. inte lika mycket från malten som sugs in vid uppstarten då.
brukar ha en hink med vatten i närheten när jag brygger om den stannar så kopplar jag loss och försöker pumpa varmt/ljummet vatten igenom
brukar hoppa igång rätt fort och sen gå bra .
på sista tiden brukar jag vänta typ 10 min innan jag startar pumpen sen jag började med det har jag inte haft några stopp.
kan vara tur men verkar funka. inte lika mycket från malten som sugs in vid uppstarten då.
Re: PANIK! PUMP till Coobra i stockholm IDAG, Lördag 26/1!!!
Bra att du fick igång den! Pumparna är lite klena så minsta lilla droppe som blir kvar från förra batchen kan orsaka stopp. Syns inte, men märks. Hoppas att ölen blir god trots allt strul!pagablara skrev:Grunkan - plockade isär pumpen. Såg inget konstigt, satte ihop den igen - då funkade den...
Tack för tips!
U