Större kittel till hendi kokplatta
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Större kittel till hendi kokplatta
Jag funderar på att köpa en hendi kokplatta och 36L kittel från Humlegården, men i beskrivningen står rekommenderad diameter 12-26cm, men kitteln är 33cm i botten (38 där uppe). Vad är problemet egentligen? Att man inte får värme på hela botten?
Är det någon som har erfarenhet av denna kombo? Eller snarlik? Eller bör man titta efter annan kokplatta?
Är det någon som har erfarenhet av denna kombo? Eller snarlik? Eller bör man titta efter annan kokplatta?
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Jag har en Hendi och en 50-liters Patina, funkar perfekt!
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Jag har 36l och hendi. Excellent kombo..
50liters alltså, vågar du maxa den ståendes på plattan? @drake. Jag är inne på att bygga ett nytt biab "verk" för 40liters satser. Men tänkte nog 80liters nånstans då..
50liters alltså, vågar du maxa den ståendes på plattan? @drake. Jag är inne på att bygga ett nytt biab "verk" för 40liters satser. Men tänkte nog 80liters nånstans då..
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Hendi och 60l inga problem.
Jag körde 50l på Kjell&Co-plattan som är specad maxbelastning 5kg. Det gick det med. Men jag byggde lite avlastning efter ett tag för säkerhets skull. Två träbitar på sidorna som tog vikten och möbeltassar på plattan på den kunde svikta, dvs ligga dikt ann men inte ta någon större belastning.
Jag körde 50l på Kjell&Co-plattan som är specad maxbelastning 5kg. Det gick det med. Men jag byggde lite avlastning efter ett tag för säkerhets skull. Två träbitar på sidorna som tog vikten och möbeltassar på plattan på den kunde svikta, dvs ligga dikt ann men inte ta någon större belastning.
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Tack för svaren. Det låter som jag lungt kan gå vidare i mina planer.
det jag kunde tänka mig blir problem är att man får för koncentrerad effekt, men det problemet hade man ju haft ändå med mindre diameter.
Det andra är att kitteln skymmer visaren som visar effekten, men det kan man kanske stå ut med.
Det tredje är att kitteln kanske står mindre stabilt ifall den är för stor, men det kan man ju sök så fall lösa med att bygga stöd för kitteln.
Vikt hade jag inte tänkt på. Jag antar att det är ett icke problem för mig. Jag tänker att ni som har 50-60L har kört med mer vikt än jag kommer göra...
det jag kunde tänka mig blir problem är att man får för koncentrerad effekt, men det problemet hade man ju haft ändå med mindre diameter.
Det andra är att kitteln skymmer visaren som visar effekten, men det kan man kanske stå ut med.
Det tredje är att kitteln kanske står mindre stabilt ifall den är för stor, men det kan man ju sök så fall lösa med att bygga stöd för kitteln.
Vikt hade jag inte tänkt på. Jag antar att det är ett icke problem för mig. Jag tänker att ni som har 50-60L har kört med mer vikt än jag kommer göra...
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Det är inga problem med 36liters som sagt. Du täcker displayen lite för mycket, men du kan slida grytan lite för att se.
Bilden på Hendin på humles sida har en 36liters på sig, 99% säker på det. Ser väldigt likt ut som när jag ställer min på..
Bilden på Hendin på humles sida har en 36liters på sig, 99% säker på det. Ser väldigt likt ut som när jag ställer min på..
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Det går att flytta displayen om man vill. Har gjort det på min. Fult som fan men väldigt praktiskt!
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Själv köpte jag en Hendi XL till min 50L, den passar helt perfekt
Re: Större kittel till hendi kokplatta
?. Vadå XL?Stortomat skrev:Själv köpte jag en Hendi XL till min 50L, den passar helt perfekt![]()
Re: Större kittel till hendi kokplatta
https://www.hendi.eu/aisview?path=categ ... anguage=en
Finns tydligen en på 5000W också, den blev man ju lite sugen på.
Finns tydligen en på 5000W också, den blev man ju lite sugen på.
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Samma effekt men själva enheten är större.Judgecc skrev:Själv köpte jag en Hendi XL till min 50L, den passar helt perfekt![]()
?. Vadå XL?
https://m.ebay.de/itm/Hendi-XL-Digital- ... Sw32lYtWHO
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Där ser man. Synd att den Xl inte fanns med manuellt vred. Vill ju fortsätta styra min via craftbeerpi..
@drake löp och köp, den säljaren går jag i god för. Det är du värd..
@drake löp och köp, den säljaren går jag i god för. Det är du värd..
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Haha, får nog dras med min klen-Hendi ett tag till. Vill ju gärna kunna styra den med min STC-brew och det kan bli knepigt på den modellen. Eller inte? Hmmm?
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Re: Större kittel till hendi kokplatta
Det verkar dock finnas sånt därute. Jag har en annan adress (Sverige) som jag inte kan hitta just nu https://de.aliexpress.com/item/VOSOCO-e ... autifyAB=0Drake skrev:Haha, får nog dras med min klen-Hendi ett tag till. Vill ju gärna kunna styra den med min STC-brew och det kan bli knepigt på den modellen. Eller inte? Hmmm?
Björn Petersson