Hej bryggarvänner!
Är det nån som vet ungefär hur mycket enbär man skall "humla" med till en 10 liters (5 kg malt) Sahti?
Gärna svar inom en timme för jag har börjat mälta.
Tack på förhand!
Sahti
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
chochathecat
- Delmäskare

- Inlägg: 17
- Blev medlem: måndag 2017-08-21 01:33
Re: Sahti
Tack, den blev helt ok. 9.5 % och absolut drickbar. Jag lagrade den en dryg månad innan jag och ett par polare blev hyfsat berusade på den.