Sahti

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

chochathecat
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 17
Blev medlem: måndag 2017-08-21 01:33

Sahti

Inlägg av chochathecat »

Hej bryggarvänner!
Är det nån som vet ungefär hur mycket enbär man skall "humla" med till en 10 liters (5 kg malt) Sahti?
Gärna svar inom en timme för jag har börjat mälta.
Tack på förhand!
:)
kyosho
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 8
Blev medlem: torsdag 2017-01-12 11:06

Re: Sahti

Inlägg av kyosho »

20-30 enbär och sen kan man sätta några nebärs kvistar med.





Blev det bra sahti?
chochathecat
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 17
Blev medlem: måndag 2017-08-21 01:33

Re: Sahti

Inlägg av chochathecat »

Tack, den blev helt ok. 9.5 % och absolut drickbar. Jag lagrade den en dryg månad innan jag och ett par polare blev hyfsat berusade på den.
:)
Skriv svar