Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga
Moderatorer: martinb , Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst
Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
lehools
Satsbryggare
Inlägg: 11 Blev medlem: fredag 2017-01-13 21:24
Inlägg
av lehools » fredag 2017-01-13 21:28
Hej. Är min första förkultur med magnet omrörare å e kolv. Tycker att den ser lite klumpig ut under omrörning är detta ok eller är den förstörd?
https://vimeo.com/199368487
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Drake
Bryggmästare
Inlägg: 1910 Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52
Inlägg
av Drake » fredag 2017-01-13 21:32
Jäst?
Är extremt stor skillnad på dom och vissa sorter ser ut som gröt nästan.
STMF
Vattenbehandlare
Inlägg: 242 Blev medlem: fredag 2015-07-10 10:41
Ort: Halmstad
Inlägg
av STMF » fredag 2017-01-13 21:55
WLP002 eller Wyeast1968? Vissa, högflockurerande jäster ser ut precis så.
lehools
Satsbryggare
Inlägg: 11 Blev medlem: fredag 2017-01-13 21:24
Inlägg
av lehools » fredag 2017-01-13 22:08
Wyeast Labs 1968
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
STMF
Vattenbehandlare
Inlägg: 242 Blev medlem: fredag 2015-07-10 10:41
Ort: Halmstad
Inlägg
av STMF » fredag 2017-01-13 22:43
Så, helt normalt
lehools
Satsbryggare
Inlägg: 11 Blev medlem: fredag 2017-01-13 21:24
Inlägg
av lehools » måndag 2017-01-23 10:46
Tack för alla svar, efter en vecka så ser min förkultur att funka.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk