Själv har jag fortfarande semester och då hinner man ju klura på både det ena och det andra...
Frugan och jag har druckit en del Eriksberg Karaktär på flaska, det är en trevlig flaska, så jag försökte mig på att strippa den på etiketterna. Att dra bord etiketterna är förhållandevis enkelt, dom är av plast och håller ihop vid lossdragning.
Det man dock får kvar i händerna är en klibbig jefla flaska med något lim som verkar motstå vanlig konventionell rengöring av allehanda slag. Jag har testat (givetvis
Har råkat på liknande problem med andra företrädesvis Amerikanska öl, men även Innis and Gunn, Samuel Adams (vissa) och andra.
Har någon en patentlösning på denna typ av flaskor, eller gör ni som jag gjort hittills, helt enkelt ratat dessa typer av flaskor?
Ska testa med Aceton och T-röd, men det känns sådär att hålla på med när det gäller ölflaskor. Vet av campingerfarenhet hur en mikrodroppe av T-röd påverkar smaken på potatismos, så vill helst inte ens riskera att få dom problemen med öl som man tillverkat med all sin kärlek