STC-200?

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Hjulbult
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 200
Blev medlem: måndag 2014-08-11 10:31

Re: STC-200?

Inlägg av Hjulbult »

Drake skrev:Vad är skillnaden på bryggmjukvaran jämfört med en 1000+? Funderar på att skaffa en extern styrning till min Hendi. Kan den mjukvaran vara ett alternativ?
Precis denna fundering har även jag, återkom gärna med rapport och beskrivning om du lyckas modifiera din Hendi Drake.

MVH
//NJN
Splix
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 64
Blev medlem: torsdag 2015-01-15 20:40
Ort: Göteborg

Re: STC-200?

Inlägg av Splix »

Hur funkade det med BIAB-påsen som humlefilter?
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 45
Blev medlem: torsdag 2014-03-13 21:30
Kontakt:

Re: STC-200?

Inlägg av LAnemyr »

Biabpåsen som humlefilter funkar klockrent om jag kör med kottar, vid pellets så sätter påsen igen sig.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Användarens profilbild
Mange81
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 290
Blev medlem: onsdag 2013-08-21 14:15

Re: STC-200?

Inlägg av Mange81 »

Jag är inte helt med på skillnaden på STC-200 och STC-1000.
Är det så att man med modell 1000 kan förprogramera alla raster liksom på en BM?
Hur va det med det andra reläet och att styra pumpen? får då inte knappen som styr pumpen
på kontrollpanelen på GF någon funktion?

När ni säger lätt att byta ut är det liknande uppmärkt på baksidorna av de olika styrenheterna
så att en novis lätt kan byta ut 200:an mot 1000?



/Mange
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 319
Blev medlem: torsdag 2014-12-04 18:59

Re: STC-200?

Inlägg av Glugg »

Mange81 skrev: Är det så att man med modell 1000 kan förprogramera alla raster liksom på en BM?
Bara efter att man laddat ner bryggapas special firmware in i STC:n.
I originalutförande är det en enkel på/av (värmare och kylare) för att hålla en inställd temperatur. Ett fantastiskt lyft i funktion som bryggapa åstadkommit.
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 319
Blev medlem: torsdag 2014-12-04 18:59

Re: STC-200?

Inlägg av Glugg »

Mange81 skrev: När ni säger lätt att byta ut är det liknande uppmärkt på baksidorna av de olika styrenheterna
så att en novis lätt kan byta ut 200:an mot 1000?
Nja det kan man nog inte säga men det finns tydliga skisser och instruktioner att hitta. leta upp stc1000 tråden (den stora) så har bryggapa gett mycket bra info där.
falke
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 161
Blev medlem: onsdag 2015-09-09 16:35

Re: STC-200?

Inlägg av falke »

Var hittar man denna variant av STC1000+ som bara är att byta rakt av mot STC200 i en Grainfather?
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: STC-200?

Inlägg av Falkens »

falke skrev:Var hittar man denna variant av STC1000+ som bara är att byta rakt av mot STC200 i en Grainfather?
http://www.storagrytor.se/s/stc-1000-och-tillbehor
// Jonas
falke
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 161
Blev medlem: onsdag 2015-09-09 16:35

Re: STC-200?

Inlägg av falke »

Linus, har du även kopplat in pumpen på någon av de lediga utgångarna?
Skriv svar