Drake skrev:Vad är skillnaden på bryggmjukvaran jämfört med en 1000+? Funderar på att skaffa en extern styrning till min Hendi. Kan den mjukvaran vara ett alternativ?
Precis denna fundering har även jag, återkom gärna med rapport och beskrivning om du lyckas modifiera din Hendi Drake.
Jag är inte helt med på skillnaden på STC-200 och STC-1000.
Är det så att man med modell 1000 kan förprogramera alla raster liksom på en BM?
Hur va det med det andra reläet och att styra pumpen? får då inte knappen som styr pumpen
på kontrollpanelen på GF någon funktion?
När ni säger lätt att byta ut är det liknande uppmärkt på baksidorna av de olika styrenheterna
så att en novis lätt kan byta ut 200:an mot 1000?
Mange81 skrev:
Är det så att man med modell 1000 kan förprogramera alla raster liksom på en BM?
Bara efter att man laddat ner bryggapas special firmware in i STC:n.
I originalutförande är det en enkel på/av (värmare och kylare) för att hålla en inställd temperatur. Ett fantastiskt lyft i funktion som bryggapa åstadkommit.
Mange81 skrev:
När ni säger lätt att byta ut är det liknande uppmärkt på baksidorna av de olika styrenheterna
så att en novis lätt kan byta ut 200:an mot 1000?
Nja det kan man nog inte säga men det finns tydliga skisser och instruktioner att hitta. leta upp stc1000 tråden (den stora) så har bryggapa gett mycket bra info där.