STC-200?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Re: STC-200?
Den har bara ett relä (värme). I övrigt vet inte mycket mer om vad som skiljer, då jag inte har haft chans att undersöka dem själv.
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Re: Sv: STC-200?
Formfaktorn ser ut att vara identisk. Kan inte vara svårt att byta ut mot en stc1000+ eventuellt bygger man bara en egen box med likadana brytare fast ett extra uttag. Eller visst var det pump kontroll på din fw?
Re: Sv: STC-200?
Att byta mot en stc-1000+ borde vara tämligen trivialt. Det verkar som att det finns rätt många termostater som har samma eller extremt lika hus. Det kan vara just för att de ska passa som utbytesenheter till befintliga frysar osv.Bee skrev:Formfaktorn ser ut att vara identisk. Kan inte vara svårt att byta ut mot en stc1000+ eventuellt bygger man bara en egen box med likadana brytare fast ett extra uttag. Eller visst var det pump kontroll på din fw?
Ja, min fw har möjlighet till att styra pump, men det är ju helt valfritt att använda, men det behövs lite extra hårdvara. Ev, skulle man väl kunna tänka sig att använda ett relä till pumpstyrning istället. Reläerna är dock inte riktigt dimensionerade för stora laster och för den här tillämpningen borde man nog använda ett solid state relä.
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Re: STC-200?
Kan man inte köra pumpen på kylningsrelät?
Re: STC-200?
Använder Mats stc1000 bryggmjukvara till ett hemgjort projekt i en thermogryta och har kört 3 st bryggningar med den som har gått galant. Skruvade igår isär Grainfather för att kolla in stc200 och som den är identiskt i form med stc1000 samt har liknande ut och ingångar. Så jag kommer montera en stc1000 "brew" (eller vad den ska kallas) så fort jag hinner. Kan nog bli ett kanonkomplement till GF. att köra pumpen på det andra relät kan nog fungera rätt bra skulle jag tro.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Re: STC-200?
Hade det funnits en gilla knapp hade jag gillat ovanstående 
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Re: STC-200?
Vad är skillnaden på bryggmjukvaran jämfört med en 1000+? Funderar på att skaffa en extern styrning till min Hendi. Kan den mjukvaran vara ett alternativ?
Re: STC-200?

Monterat en stc1000 brew och testar med lite vatten. Kan nog bli rätt bra detta
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Re: STC-200?
Kan även tillägga att jag bryggt min SM brygd med Mats stc1000 brew och går inte jäsningen åt skogen så får ni väl avgöra på SM om den fungerar bra 
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Re: Sv: STC-200?
Grymt! Väntar med spänning på rapport!LAnemyr skrev: Monterat en stc1000 brew och testar med lite vatten. Kan nog bli rätt bra detta
Re: STC-200?
Kört 2 bryggningar med den nu och den verkar funka kanon. Det är min inkörning med själva hårdvaran som trilskas lite. Men det är för att jag är en BIAB bryggare i vanliga fall. Själva mjukvaran är en hit och skulle sitta i från början så hade det ökat produktvärdet avsevärt. Annars tycker jag själva GF är ett trevligt bryggverk för den pengen.
Kan inte säga annat än. Toppenjobb Bryggapa! Du är en legend i bryggarvärlden. Denna kommer nog slå minst lika hårt som stc1000+
Kan inte säga annat än. Toppenjobb Bryggapa! Du är en legend i bryggarvärlden. Denna kommer nog slå minst lika hårt som stc1000+
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Re: STC-200?
Det bästa med just denna och GF är att man kan byta ut stc200 rakt av och använda alla befintliga kablar samt temp proben
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se

