bryggde första lagern i helgen, hade räknat om receptet för att det var större än vad jag fick plats med, men räknade fel på hur mycket vi behövde laka ur, och fick ett og på 1.074 (enl. receptet skulle det vara 1.055)
Hur som helst bestämde vi oss för att låta det vara, kylde och hällde i ett rör Oktoberfest Lager WLP820 till cirka 17L vört. Det har dock inte startat någon jäsning än, har ett likadant rör med jäst liggande i kylen, borde jag slå i det med? borde jag väcka igång det innan på något vis isåfall? Eller är det kört så det bara är att hälla ut skiten?
