Om/när jag går över till ett tapptorn med två kranar och två fat så kan jag alltid skaffa en 2kg flaska + regulator till
Lite osäker på måtten, ingen som har en 2kg flaska och kan ge mig lite mått? (även med regulator monterad)
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Ceder skrev:Med tanke på det begränsade utrymmet för gasflaskor så lutar det åt att börja med en 2kg flaska och en enkel regulator.
Om/när jag går över till ett tapptorn med två kranar och två fat så kan jag alltid skaffa en 2kg flaska + regulator till
Lite osäker på måtten, ingen som har en 2kg flaska och kan ge mig lite mått? (även med regulator monterad)
Den där bilden är missvisande! Jag har endast en gång (och det var strax efter att ha köpt in mina första fat) haft så mycket ledigt utrymme i en kyl. Oftast är där så många fat att man måste stänga dörren extra hårt...Weinkeller skrev:Hej, jag har en flaska på 2kg från Lundteknik. Den mäter 50*20*12 med regulator. Bilden visar kolsyresättning av ett 9l fat.![]()

Jag köpte en 2kilos av Lindh. Visst kanske det kan vara önskvärt med en större ibland, men har man nära till påfyllningsställe så funkar den kanon. 
Haha jag har fem kylskåp om man räknar med den fyrpipiga kegeraratorn !bjolu340 skrev:Den där bilden är missvisande! Jag har endast en gång (och det var strax efter att ha köpt in mina första fat) haft så mycket ledigt utrymme i en kyl. Oftast är där så många fat att man måste stänga dörren extra hårt...Weinkeller skrev:Hej, jag har en flaska på 2kg från Lundteknik. Den mäter 50*20*12 med regulator. Bilden visar kolsyresättning av ett 9l fat.![]()