Har köpt regulator premium och co2 med trapetz.
Jag är bara lite osäker på hur det här skall monteras ihop nu, co2-tuben har ju inget av/på vred. Skruvar jag vredet på regulatorn mot-urs för att stänga den innan jag monterar fast den på co2tuben? Är det med denna skruv jag sedan stänger på/av gasen helt enkelt?
Inget annat jag bör veta?
Grindcrusher skrev:Har köpt regulator premium och co2 med trapetz.
Jag är bara lite osäker på hur det här skall monteras ihop nu, co2-tuben har ju inget av/på vred. Skruvar jag vredet på regulatorn mot-urs för att stänga den innan jag monterar fast den på co2tuben? Är det med denna skruv jag sedan stänger på/av gasen helt enkelt?
Inget annat jag bör veta?
Ja så går det till. Kopplar du på en kolsyreslang och en fatkoppling så sluter den tätt om den fungerar som den ska även utan att du behöver skruva ut vredet. Du får då tryck i slangen fram till kopplingen.
Försökte använda utrustningen igår vid flaskning, men blev inte riktigt klok på monteringen.
När jag skurvade på flaskan i trapetz-adaptern så forsade det ut co2 i det lilla ventil-hålet. Alltså massor. Jag provade flera gånger men fick avbryta. Läste manualen igen men blev inte klok. Provade flytta om den oringen och prova igen. Till slut fick jag den tät, men efter några minuter började det småpysa igen.
Vad missar jag? O-ringen passar inte riktigt i botten på trapetz-adaptern - ska den ligga på något speciellt vis?
Med i påsen var en insexnyckel men jag förstår inte om jag förväntas använda den eller var den hör hemma.
Grindcrusher skrev:Försökte använda utrustningen igår vid flaskning, men blev inte riktigt klok på monteringen.
När jag skurvade på flaskan i trapetz-adaptern så forsade det ut co2 i det lilla ventil-hålet. Alltså massor. Jag provade flera gånger men fick avbryta. Läste manualen igen men blev inte klok. Provade flytta om den oringen och prova igen. Till slut fick jag den tät, men efter några minuter började det småpysa igen.
Vad missar jag? O-ringen passar inte riktigt i botten på trapetz-adaptern - ska den ligga på något speciellt vis?
Med i påsen var en insexnyckel men jag förstår inte om jag förväntas använda den eller var den hör hemma.
Vad säger Humle.se (eller vart du nu köpt den?) För det låter inte som det ska i alla fall...
Prova att sätta o-ringen på flaskan istället innan du skruvar på den.
Du har satt adaptern på regulatorn innan du ansluter flaskan va?
Våran o-ring passar precis att trycka in i fördjupningen på flaskan.
I mitten av adaptern sitter en liten pigg som trycker ner säkerhetspiggen på kolsyreflaskan.
Den piggen kan du skruva på. med den medföljande lilla sexkantsnyckeln. Det kan vara så att piggen är för mycket nerskruvad nu så att den börjar pysa ut kolsyra innan o-ringen hinner täta till. prova att skruva tillbaks den ett par mm.
(Om det är samma adapter som jag har vill säga)
Du har väl skruvat på regulatorn först?
Vet inte hur hårt du drog åt, men kanske hade du för bråttom med att skruva av när pyset kom?
Jag brukar dra åt snabbt, bestämt och hårt, vid något tillfälle kom ett litet pys men jag fortsatte bara dra åt då.