Kan man torrhumla bort diacetyl?

Malt, humle, jäst, vatten, körsbär, tallkottar etc. - hur de kan blandas, processer, vad du har på G och vad du gjort

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
Furulid
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Re: Kan man torrhumla bort diacetyl?

Inlägg av Furulid »

Då får jag offra mig för konsten och vetenskapen och inhandla en var av dem och avsmaka. Urquell går väl an, men Innis & Gunn...
True hop and love
ekstedt
Munk
Munk
Kontakt:

Inlägg av ekstedt »

Furulid skrev:Då får jag offra mig för konsten och vetenskapen och inhandla en var av dem och avsmaka. Urquell går väl an, men Innis & Gunn...
Jag tror det räcker med Urquell faktiskt, eftersom den också är en pilsner, om än tjeckisk. I Ines & Gun har du en massa karamellslisk som distraherar också.
Användarens profilbild
Furulid
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Furulid »

OK, nu har jag provsmakat. Urquell tycker jag inte smakar någonting alls. Fucking close to water. Innis & Gunn desto mer, och i allt det hemska kan jag tycka att jag uppfattar samma osmak som i min pils. Men som fabrikörn skriver, det är mycket som distraherar. Nåväl, en ny provsmakning av pilsen ger dock hopp, osmaken har minskat betydligt i styrka. Den kan nu sorteras in i kategorin drickbar, inte tysk pilsner men kanske tjeckisk. Några veckors lagring till så...
True hop and love
Pengan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Pengan »

Den kraftigaste diacetylsmak jag känt var i Kallholmens levande IPA.
Prova den...
Skriv svar