SM 2013 - Folkets val
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Re: SM 2013 - Folkets val
Orten som anges är den ort som den som står som huvudbryggare har som hemadress.
Den kommer med största sannolikhet inte med i programmet iaf.
Den kommer med största sannolikhet inte med i programmet iaf.
My hope is hops
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Ah ok, misstänkte att så var fallet. Har inget minne av att ort varit med tidigare. Men det är iofs inte hela världen om det skulle bli fel heller.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Idén med hemorten är att det ska bli lättare för lokalpressen att hitta "sina" bryggare när de ska skriva om SM
Ser att det är 14 öl i LA.HS-klassen, plus några till som kunde ha spätts ner.
Ser att det är 14 öl i LA.HS-klassen, plus några till som kunde ha spätts ner.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Jag har en experimentöl som precis blivit klart och som jag vill ta med till LAHS-tävlingen. Kan man efteranmäla öl på plats, eller ska det skötas på något annat sätt?
//Oskar
//Oskar
- assistredo
- Maltrostare

En överblick över fördelningen visar på en överväldigande dominans av det anglosaxiska alekomplexet, mycket humle blir det. Förutom en blonde och några säsonger samt några wittar så lyser belgarna med sin frånvaro. Det lilla lagergänget kämpar tappert på.
Björn Petersson
- assistredo
- Maltrostare

Jag hittande ingen med hemort Eskilstuna (!) - lite märkligt - men de kanske annat att göra än att bjuda ut. Risken för hemmaseger är därför inte ett större hot i år.Jonas skrev:Idén med hemorten är att det ska bli lättare för lokalpressen att hitta "sina" bryggare när de ska skriva om SM
Björn Petersson
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Ortskolumnen var mycket smidigt, nu ska jag bara hitta sista deltagarna så vi blir 5 brygg-gäng till vår Skånelänga. 14 öl från Skåne på FV var inte helt fy skam!
Kolla med de lokala SM-arrangörerna, jag tror det ska funka.Oskar skrev:Jag har en experimentöl som precis blivit klart och som jag vill ta med till LAHS-tävlingen. Kan man efteranmäla öl på plats, eller ska det skötas på något annat sätt?
//Oskar
Du kan emaila dem på sm2013@shbf.se
Jag hittade enassistredo skrev: Jag hittande ingen med hemort Eskilstuna (!) - lite märkligt - men de kanske annat att göra än att bjuda ut. Risken för hemmaseger är därför inte ett större hot i år.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
En snabb blick på Fredriks genererade lista visar 13 st öl som kan ställa upp i LAHS, trevligt, ser fram emot den "klassen"
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
En not som jag nyss märkt och nog flera kan ha missat:
Varje utställare får tillgång till ett bord och en stol, men man får ta med sig egna sopsäckar och/eller hinkar. Kylutrymme finns att tillgå från fredag den 26 april för bryggare som föranmält sig för detta till anna.jerden(at)eskilstunaolkultur.se.
Varje utställare får tillgång till ett bord och en stol, men man får ta med sig egna sopsäckar och/eller hinkar. Kylutrymme finns att tillgå från fredag den 26 april för bryggare som föranmält sig för detta till anna.jerden(at)eskilstunaolkultur.se.