Receptdatabasen nere?
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Receptdatabasen nere?
Nåt verkar skumt med receptdatabasen. Oavsett vad jag söker på får jag meddelandet att det inte finns några sökresultat.
Är det bara hos mig det inte vill sig?
Är det bara hos mig det inte vill sig?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

- Inlägg: 1408
- Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
- Ort: Stockholm, Årsta
Re: Receptdatabasen nere?
Det är alltid tråkigt när saker slutar funka. I detta fall är det dock glädjande att flera har hört av sig och
klagat. Det visar att det finns en efterfrågan iaf
Det som har gjorts är att de recept som har saknats från senare SM etc har lagts in. Sedan tycks det ha
slutat fungera. Gissningen är att något eller några värden har ställt till det. Kalle kommer att försöka backa
databasen och vi hoppas det funkar då. Då är visserligen inte de senaste recepten med.
klagat. Det visar att det finns en efterfrågan iaf
Det som har gjorts är att de recept som har saknats från senare SM etc har lagts in. Sedan tycks det ha
slutat fungera. Gissningen är att något eller några värden har ställt till det. Kalle kommer att försöka backa
databasen och vi hoppas det funkar då. Då är visserligen inte de senaste recepten med.
My hope is hops
- fredrik.stahl
- Dekoktionsmäskare

- Inlägg: 654
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Frösön
Re: Receptdatabasen nere?
Bra att ni backar så att det i alla fall fungerar. Å andra sidan är det tråkigt att de nya recepten inte kommer med. Hoppas ni kan hitta felet så databasen kan bli komplett, det är en värdefull tillgång!
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

- Inlägg: 1408
- Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
- Ort: Stockholm, Årsta
Re: Receptdatabasen nere?
Hej
Nu har Kalle backat databasen igen så nu funkar sökningen. I en nära framtid kommer ett
nytt försök att lägga in de nya recepten att göras.
Nu har Kalle backat databasen igen så nu funkar sökningen. I en nära framtid kommer ett
nytt försök att lägga in de nya recepten att göras.
My hope is hops
-
Pulsatorius
- Torrhumlare

- Inlägg: 84
- Blev medlem: söndag 2009-12-06 01:04
Re: Receptdatabasen nere?
Jag ska försöka få tillgång till 101:an och lägga in den i receptdatabasen.
Re: Receptdatabasen nere?
givetvis ska alla andra saknade recept också läggas in, så fort felet är identifierat.
-
charles.cassino
- Bryggare på Monks
- Inlägg: 117
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Stockholm
Re: Receptdatabasen nere?
Det "lustiga" är just att 101an aldrig har legat med i receptdatabasen.
Men det är ju aldrig försent...
Charles
Men det är ju aldrig försent...
Charles
"Som man bäddar får man laka!"
gammalt beprövat bryggarordspråk...
gammalt beprövat bryggarordspråk...
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Re: Receptdatabasen nere?
I anknytning till Charles påpekande klistrar jag in min fortfarande obesvarade fråga från den andra tråden i ämnet. Det kan nämnas att det finns fler exempel - även från år efter att Charles blev best in show. Det kan kanske kan bero på att uppdatera receptdatabasen möjligtvis är ett tungt, inte helt högprioriterat jobb frampå småtimmarna. All ära till de som orkat jobba med den.charles.cassino skrev:Det "lustiga" är just att 101an aldrig har legat med i receptdatabasen.
Men det är ju aldrig försent...
Charles
"assistredo skrev:
En fråga som jag ställt tidigare i föregående diskussioner kring receptdatabasen och som enligt vad jag minns aldrig blev riktigt besvarad är vilka kriterierna är för att recepten ska hamna där resp. inte hamnar där även om de är medaljerade högpoängare."
Björn Petersson
Re: Receptdatabasen nere?
Jag vet inte hur tanken var tidigare, men tror att det var tänkt att öl från samtliga våra domardömda träffar skulle kunna hamna i Receptdatabasen. Nu är det inte riktigt så, framför allt eftersom den enda träff som det lämnas in protokoll till är SM. Så just nu kan man utgå i från att samtliga SM-recept som vinner pris ska in i recpetdatabasen. Detta har varit ett otympligt och trögt arbete då registreringen och receptdatabasen inte ligger i samma databasen. Jag har nu byggt ett skrip för att flytta recept mellan databaserna, vilket innbär att detta inte längre är ett jättejobb. Det som återstår är ju vissa surdegar från tidigare år. Dessa kommer jag att lägga till så fort jag hinner.