Receptdatabasen nere?

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Receptdatabasen nere?

Inlägg av martinb »

Nåt verkar skumt med receptdatabasen. Oavsett vad jag söker på får jag meddelandet att det inte finns några sökresultat.
Är det bara hos mig det inte vill sig?
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Fredrik Almgren »

Det är alltid tråkigt när saker slutar funka. I detta fall är det dock glädjande att flera har hört av sig och
klagat. Det visar att det finns en efterfrågan iaf :-)

Det som har gjorts är att de recept som har saknats från senare SM etc har lagts in. Sedan tycks det ha
slutat fungera. Gissningen är att något eller några värden har ställt till det. Kalle kommer att försöka backa
databasen och vi hoppas det funkar då. Då är visserligen inte de senaste recepten med.
My hope is hops
Användarens profilbild
fredrik.stahl
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Inlägg: 654
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Frösön

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av fredrik.stahl »

Bra att ni backar så att det i alla fall fungerar. Å andra sidan är det tråkigt att de nya recepten inte kommer med. Hoppas ni kan hitta felet så databasen kan bli komplett, det är en värdefull tillgång!
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Fredrik Almgren »

Hej

Nu har Kalle backat databasen igen så nu funkar sökningen. I en nära framtid kommer ett
nytt försök att lägga in de nya recepten att göras.
My hope is hops
Pulsatorius
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 84
Blev medlem: söndag 2009-12-06 01:04

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Pulsatorius »

Kan fortfarande inte hitta 101 Oktan... Ska den vara med?
Pulsatorius
Användarens profilbild
Kalle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 211
Blev medlem: måndag 2006-10-09 21:15
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Kalle »

Jag ska försöka få tillgång till 101:an och lägga in den i receptdatabasen.
Användarens profilbild
Kalle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 211
Blev medlem: måndag 2006-10-09 21:15
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Kalle »

givetvis ska alla andra saknade recept också läggas in, så fort felet är identifierat.
charles.cassino
Bryggare på Monks
Inlägg: 117
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Stockholm

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av charles.cassino »

Det "lustiga" är just att 101an aldrig har legat med i receptdatabasen.
Men det är ju aldrig försent...

Charles
"Som man bäddar får man laka!"
gammalt beprövat bryggarordspråk...
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av assistredo »

charles.cassino skrev:Det "lustiga" är just att 101an aldrig har legat med i receptdatabasen.
Men det är ju aldrig försent...

Charles
I anknytning till Charles påpekande klistrar jag in min fortfarande obesvarade fråga från den andra tråden i ämnet. Det kan nämnas att det finns fler exempel - även från år efter att Charles blev best in show. Det kan kanske kan bero på att uppdatera receptdatabasen möjligtvis är ett tungt, inte helt högprioriterat jobb frampå småtimmarna. All ära till de som orkat jobba med den.
"assistredo skrev:
En fråga som jag ställt tidigare i föregående diskussioner kring receptdatabasen och som enligt vad jag minns aldrig blev riktigt besvarad är vilka kriterierna är för att recepten ska hamna där resp. inte hamnar där även om de är medaljerade högpoängare."
Björn Petersson
Användarens profilbild
Kalle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 211
Blev medlem: måndag 2006-10-09 21:15
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Receptdatabasen nere?

Inlägg av Kalle »

Jag vet inte hur tanken var tidigare, men tror att det var tänkt att öl från samtliga våra domardömda träffar skulle kunna hamna i Receptdatabasen. Nu är det inte riktigt så, framför allt eftersom den enda träff som det lämnas in protokoll till är SM. Så just nu kan man utgå i från att samtliga SM-recept som vinner pris ska in i recpetdatabasen. Detta har varit ett otympligt och trögt arbete då registreringen och receptdatabasen inte ligger i samma databasen. Jag har nu byggt ett skrip för att flytta recept mellan databaserna, vilket innbär att detta inte längre är ett jättejobb. Det som återstår är ju vissa surdegar från tidigare år. Dessa kommer jag att lägga till så fort jag hinner.
Skriv svar