Tänkte att det kanske går, kostade ju inte så mycket ändå så varför inte prova. Läste att konstgjort socker och konserveringsmedel rimmade dåligt med att lyckas så begav mig till ICA Maxi och kollade safthyllan efter saker utan dessa gifter. Hade inte ork att ge mig på att göra egen saft nu...
Hittade ICAs saft som heter I love eco, som är ekologisk och helt utan tillsatser. Köpte 1.5 liter jordgubb och 0.5 liter flädersaft av detta märket..
Blandade saften som man skulle o mätte upp 1055 OG på den men sen räknade jag nog fel nånstans med vattnet... fick tillsätta en del socker sen, typ 700g, och då landade OG på hela mängden på ca 1060... blev ca 12 liter av det hela. Bara kokade upp det, rengjorde enligt vanliga ölprocedurer och kylde ner och tillsatte min påse safale s04 som jag hade... lite alejäst kan väl inte skada =P
Vad tror ni om detta? Teoretiskt sätt känner jag att "varför skulle det inte funka"... och inte direkt hittat några inlägg online om folk som testat göra nåt med saft förutom vin... men detta ska ju bli mer alkoläsk, ska kolsyra det sen. vad tror ni, kommer det att bli nåt drickbart? Somrigt och läskande eller illasmakade förstörd jordgubbssaft
//K