Jag och min bryggarkompis har stött på patrull i vårt byggande av ett lakkärl. tanken var att följa denna instruktionen: http://www.brygg.info/index.php?name=Fo ... pic&t=2430
har köpt en kylväska på 24 liter på JULA för 99 spänn och sen köpte vi en kran från Humle. Problemet är att denna kylväskan är ca 20mm tjock och vår kran går inte genom så man kan spänna den på insidan och jag hittar inte en kran nånstans som har djup nog gänga för att gå genom... den kranen han använder i beskrivningen finns inte på PGW längre och hittar inget liknande nånstans. Är det någon som nyligen byggt en sån här kylväska som kan ge tips på var man köper en kran som passar.... farit runt på Bauhaus etc idag för att se om det fanns nån koppling man kunde köpa som löste detta men icke...
alternativet är ju att göra med jäshinkar istället men hade gärna använt kylväskan när jag nu ändå köpt den.
Sen om någon vet var man hittar såna gummipluggar (I malmö... dvs nån kedja som har sådana) får ni gärna tipsa om det med. Finns ju på Humlegården etc men blir ju rätt dyr propp med frakten...
Hoppas på tips
//K