En öl för 1290 kr? Systembolagsnyhet

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

AlbertC
Nybryggare
Nybryggare
Inlägg: 3
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 00:30

En öl för 1290 kr? Systembolagsnyhet

Inlägg av AlbertC »

Vad hände här egentligen?

Samuel Adams Utopias:
http://systembolaget.se/SokDrycker/nyhe ... _12_15.htm
(öllistan är längst ner)

En 72 cl öl för 1290 kr, är det värt det?
ekstedt
Munk
Munk
Inlägg: 2946
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: En öl för 1290 kr? Systembolagsnyhet

Inlägg av ekstedt »

AlbertC skrev:Vad hände här egentligen?

Samuel Adams Utopias:
http://systembolaget.se/SokDrycker/nyhe ... _12_15.htm
(öllistan är längst ner)

En 72 cl öl för 1290 kr, är det värt det?
Nej. Den smakar som ett hyfsat portvin. För halva priset kan man köpa ett fantastiskt portvin istället.

/Fredrik
VonNisse
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 78
Blev medlem: fredag 2009-11-06 10:17
Ort: Göteborg

Re: En öl för 1290 kr? Systembolagsnyhet

Inlägg av VonNisse »

AlbertC skrev:Vad hände här egentligen?

Samuel Adams Utopias:
http://systembolaget.se/SokDrycker/nyhe ... _12_15.htm
(öllistan är längst ner)

En 72 cl öl för 1290 kr, är det värt det?
Givetvis...
mer för att den tar död på "en storstark", värnar om nytänkaranda inom öl branchen &
jättekul att ha hemma och smutta på , jag har inte medlen idag annars vore den given.

För den nyfikne finns den att köpa i GBG på ölrepubliken för typ 60kr CL :twisted:
/Nisse
Varmt öl åt frusna män, varmt öl åt trötta;ty varmt öl är kroppens vän och hågens stav och stötta.
eberlund
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 112
Blev medlem: måndag 2010-02-01 20:16

Re: En öl för 1290 kr? Systembolagsnyhet

Inlägg av eberlund »

Japp smakar portvin. Drack den på Ölrepubliken i Göteborg.. 60 kr cl som sagt.. men hade hellre tagit en bra whisky.... å andra sidan var det mycket trevligt att få chansen att smaka på den. Och den har coolaste flaskan någonsin :)

Finns även på Green Lion Inn i Malmö för 50kr cl om man har vägarna förbi där och har för mycket pengar som bränner i fickorna.
http://www.olradet.se - En ölblogg om öl, ölprovningar och hembryggning på ett lättsamt sätt
Skriv svar