Bra pubbar i Gbg

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Joel tell no tales
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 27
Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
Ort: Karlskoga

Bra pubbar i Gbg

Inlägg av Joel tell no tales »

Hej

Vi ska till Göteborg i december, nu undrar jag vilket ställe som ni skulle tipsa om? Jag såg en lista på några på http://www.svenskaolframjandet.se/map_gbg men eftersom vi inte kommer att hinna med alla så undrar jag vilket som är bäst.

Tack på förhand
/Joel
Användarens profilbild
tord.diswall
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 4
Blev medlem: tisdag 2007-01-02 13:46
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av tord.diswall »

Jag skulle vilja rekommendera The Rover på 2:a Långgatan. De har ofta mycket svenskt på fat; Dugges, Nynäshamns Ångbryggerier, Närke Kulturbryggeri, mfl. God mat serveras också.

I närheten finns dessutom Bishop Arms på Järntorget och Haket på 1:a Långgatan.


Cheers,
Tord
A good day to have a pint of beer is a day with a 'y' in it!
Martyn Cuttell
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Som boende i Göteborg är jag ju partisk, men i detta fall kanske det bara är positivt?

Bästa stället:
The Rover

Nästa att gå på:
Haket

Kul ställe nära avenyn med massa flasköl:
Tre små rum

Ungefär som vanligt (dyrt och tråkigt):
Bishops Arms

Stort utbud men uselt gällande servering och service:
Delirium


Sedan finns det lite ställen med annorlunda öl, som polsk, litauisk, tjeckiskt.

Beror på vad du är ute efter.


Ska du bara dricka eller även äta?
Vilken typ av öl letar du efter?
Styrs du av stort sortiment, bra sortiment, kunnig och trevlig personal eller en blandning?
Joel tell no tales
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 27
Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
Ort: Karlskoga

Inlägg av Joel tell no tales »

Hej igen

Vi ska nog äta också. Jag letar efter bocköl och/eller münchener och på sista frågan är de en blandning.
Sedan finns det lite ställen med annorlunda öl, som polsk, litauisk, tjeckiskt.
Är de bara ljus lager av model tråkig (undantaget tjecken känns de som de bara gör sånt där) eller finns de något annat?

/Joel
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Mat då rekommenderar jag Rover.

Finns mer än bara den tråkiga lagern på de övriga.

Dock är jag sjukt trött nu så vågar inte skriva mer utan måste sova.
Joel tell no tales
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 27
Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
Ort: Karlskoga

Inlägg av Joel tell no tales »

De är lugnt, de är i december vi ska åka... ville vara ute i god tid annars kommer de att sluta som vanligt att man står där och går in på ngt ställe som ser bra ut och som visar sig servera Heineken och Budweiser....
Användarens profilbild
rick.lindqvist
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 258
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51
Ort: göteborg
Kontakt:

Inlägg av rick.lindqvist »

Jag skulle nog rekommendera Delirium Café, då maten är mycket bra där och det finns många av de öltyperna du nämner.

Dock ett varningens finger: Är ni där kvällstid en fredag-lördag kan det upplevas som en ungdomsgård.
Joel tell no tales
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 27
Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
Ort: Karlskoga

Inlägg av Joel tell no tales »

Btw, brukar de gå att bara gå in på ovan nämda ställen eller måste man boka bord?

/Joel
Användarens profilbild
tord.diswall
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 4
Blev medlem: tisdag 2007-01-02 13:46
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av tord.diswall »

The Rover är det bara att knô sig in! Det går bra att boka bord också, iallafall måndag till torsdag (osäker på man kan boka på fredagar/lördagar) om man önskar.

Cheers,
Tord
A good day to have a pint of beer is a day with a 'y' in it!
Martyn Cuttell
Användarens profilbild
Oskar
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 95
Blev medlem: torsdag 2006-10-12 13:59
Ort: Stockholm, Gärdet

Inlägg av Oskar »

Janne gnoff Berglund skrev: Stort utbud men uselt gällande servering och service:
Delirium
Precis som i Brussel då ;-)
Användarens profilbild
rick.lindqvist
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 258
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51
Ort: göteborg
Kontakt:

Inlägg av rick.lindqvist »

Jag kan inte komma på något bra ölställe som brukar vara fullt, det brukar funka att bara "ramla in" på lite öl och mat. Givetvis är det svårare på helgerna om kvällningen.
Skriv svar