Bra pubbar i Gbg
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Joel tell no tales
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 27
- Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
- Ort: Karlskoga
Bra pubbar i Gbg
Hej
Vi ska till Göteborg i december, nu undrar jag vilket ställe som ni skulle tipsa om? Jag såg en lista på några på http://www.svenskaolframjandet.se/map_gbg men eftersom vi inte kommer att hinna med alla så undrar jag vilket som är bäst.
Tack på förhand
/Joel
Vi ska till Göteborg i december, nu undrar jag vilket ställe som ni skulle tipsa om? Jag såg en lista på några på http://www.svenskaolframjandet.se/map_gbg men eftersom vi inte kommer att hinna med alla så undrar jag vilket som är bäst.
Tack på förhand
/Joel
- tord.diswall
- Satsbryggare

- Inlägg: 4
- Blev medlem: tisdag 2007-01-02 13:46
- Ort: Lund
- Kontakt:
Jag skulle vilja rekommendera The Rover på 2:a Långgatan. De har ofta mycket svenskt på fat; Dugges, Nynäshamns Ångbryggerier, Närke Kulturbryggeri, mfl. God mat serveras också.
I närheten finns dessutom Bishop Arms på Järntorget och Haket på 1:a Långgatan.
Cheers,
Tord
I närheten finns dessutom Bishop Arms på Järntorget och Haket på 1:a Långgatan.
Cheers,
Tord
A good day to have a pint of beer is a day with a 'y' in it!
Martyn Cuttell
Martyn Cuttell
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Som boende i Göteborg är jag ju partisk, men i detta fall kanske det bara är positivt?
Bästa stället:
The Rover
Nästa att gå på:
Haket
Kul ställe nära avenyn med massa flasköl:
Tre små rum
Ungefär som vanligt (dyrt och tråkigt):
Bishops Arms
Stort utbud men uselt gällande servering och service:
Delirium
Sedan finns det lite ställen med annorlunda öl, som polsk, litauisk, tjeckiskt.
Beror på vad du är ute efter.
Ska du bara dricka eller även äta?
Vilken typ av öl letar du efter?
Styrs du av stort sortiment, bra sortiment, kunnig och trevlig personal eller en blandning?
Bästa stället:
The Rover
Nästa att gå på:
Haket
Kul ställe nära avenyn med massa flasköl:
Tre små rum
Ungefär som vanligt (dyrt och tråkigt):
Bishops Arms
Stort utbud men uselt gällande servering och service:
Delirium
Sedan finns det lite ställen med annorlunda öl, som polsk, litauisk, tjeckiskt.
Beror på vad du är ute efter.
Ska du bara dricka eller även äta?
Vilken typ av öl letar du efter?
Styrs du av stort sortiment, bra sortiment, kunnig och trevlig personal eller en blandning?
-
Joel tell no tales
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 27
- Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
- Ort: Karlskoga
Hej igen
Vi ska nog äta också. Jag letar efter bocköl och/eller münchener och på sista frågan är de en blandning.
/Joel
Vi ska nog äta också. Jag letar efter bocköl och/eller münchener och på sista frågan är de en blandning.
Är de bara ljus lager av model tråkig (undantaget tjecken känns de som de bara gör sånt där) eller finns de något annat?Sedan finns det lite ställen med annorlunda öl, som polsk, litauisk, tjeckiskt.
/Joel
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
-
Joel tell no tales
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 27
- Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
- Ort: Karlskoga
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Inlägg: 258
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51
- Ort: göteborg
- Kontakt:
-
Joel tell no tales
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 27
- Blev medlem: måndag 2007-06-25 14:59
- Ort: Karlskoga
- tord.diswall
- Satsbryggare

- Inlägg: 4
- Blev medlem: tisdag 2007-01-02 13:46
- Ort: Lund
- Kontakt:
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Inlägg: 258
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51
- Ort: göteborg
- Kontakt: