Westvleteren 12 och 8

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

andysando
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 49
Blev medlem: onsdag 2014-06-25 09:22

Westvleteren 12 och 8

Inlägg av andysando »

Någon mer än jag som roffade åt sig några Westvleteren 12 och 8 idag? Dom släpptes på några butiker, troligen för att munkarna behövde lite mer pengar än vanligt, annars gör dom det inte.
Har inte provat dessa innan men ska bli väldigt intressant, även om jag går in med inställningen att den, pga hypen, är överskattad.

Oavsett vad så är jag nöjd och ville bara dela med mig av glädjen.
Har ett litet mål att ha testat en av varje på Ratebeers topp 50, samt ha en av varje på lager. Har betat av några stycken men denna kändes svårast innan idag!

Tack och dubbelbock!
Jensa
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 27
Blev medlem: måndag 2014-02-17 22:36

Re: Westvleteren 12 och 8

Inlägg av Jensa »

Vadå för butiker?[WHITE SMILING FACE]
VsX
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 150
Blev medlem: söndag 2010-09-19 18:43
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Westvleteren 12 och 8

Inlägg av VsX »

andysando skrev:Har ett litet mål att ha testat en av varje på Ratebeers topp 50, samt ha en av varje på lager. Har
Det låter väldigt, väldigt ambitiöst. Många av ölen där är extremt ovanliga. Westvleteren-ölen är några av de lättaste att få tag i...
andysando
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 49
Blev medlem: onsdag 2014-06-25 09:22

Re: Westvleteren 12 och 8

Inlägg av andysando »

Det låter väldigt, väldigt ambitiöst. Många av ölen där är extremt ovanliga. Westvleteren-ölen är några av de lättaste att få tag i...
Ja tydligen var den inte så svår att få tag på son jag först trodde. Men ja det är ambitiöst, men det behöver ju inte ske inom ett års tid. :D
andysando
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 49
Blev medlem: onsdag 2014-06-25 09:22

Re: Westvleteren 12 och 8

Inlägg av andysando »

Jensa skrev:Vadå för butiker?[WHITE SMILING FACE]
Miljöer hade ett antal, men gissar att dom är slut nu. Själv beställde jag från beergium.com
Skriv svar