Tips eller önskemål om produkter till webshop
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Tips eller önskemål om produkter till webshop
Hej! Jag har en webshop där jag säljer grytor. Men tanken är även att börja sälja bryggutrustning av olika slag. Tänkte därför kolla här där hembryggarna håller till, finns det något ni har svårt att få tag i vad gäller bryggning? Eller något ni gärna önskade att jag sålde på min sida.
Hoppas det är ok att slänga ut den här frågan här.
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Re: Tips eller önskemål om produkter till webshop
- RIMS-tube
- Rubbermaid cooler
- Rubbermaid cooler
Ölslangar med 3/16" innermått 
Och någon motsvarighet till amerikanarnas beer line cleaner.
Två saker som de "vanliga" webshopparna av någon anledning inte har.
Och någon motsvarighet till amerikanarnas beer line cleaner.
Två saker som de "vanliga" webshopparna av någon anledning inte har.
-
jonmckeever
- Torrhumlare

- Kontakt:
A big mash tun with tap
Sent from my iPad using Tapatalk
Using Tapatalk
http://www.storagrytor.se/p/thermogrytajonmckeever skrev:A big mash tun with tap
Det första som slår mig som alltid är bra priser (även fraktpriserna) och tilltalande produkter. Man är ju hemmabryggare och vill ju gärna vara så när "proffsen" som möjligt. Det jag kan komma på är även slimmade saker för som en annan som inte har så mycket plats hemma så är det ju en bra sak och på så vis tilltalande.
Koniska jäskärl
Plattvärmeväxlaren
kvarnar
osv.
Saker som kan göra bryggningen enkel med andra ord.... och inte allt för lång leverans tid.
Koniska jäskärl
Plattvärmeväxlaren
kvarnar
osv.
Saker som kan göra bryggningen enkel med andra ord.... och inte allt för lång leverans tid.
// Jonas
Tack för tipsen. Frakten är ju tyvärr svår att påverka då det är Dhl sätter de priserna.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Mja. DHL sätter priserna du ska betala (i förhandling med dig). De bestämmer inte vilka fraktpriser dina kunder ska betala.LAnemyr skrev:Tack för tipsen. Frakten är ju tyvärr svår att påverka då det är Dhl sätter de priserna.
Det ligger lite psykologi i det där med fraktpriser. Jag tror folk är mer benägna att köpa en kastrull för 700kr med fri frakt, än en kastrul för 500 med 200 kr i fraktkostnad
Frakten är en killer, många gånger jag inte valt att beställa på grund av högt fraktpris. Val av olika fraktalternativ är bra, tex kuvert för småprylar, bussgods, posten, bring, schenker och DHL är alternativ jag använt de senaste åren..
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- svensson.lu
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Induktionshällar är ganska vanligt bland bryggare så grytor som funkar är ett tips
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sant det där om frakten. Kanske ska ta och sänka fraktpriset och göra en förlust som kanske kompenseras av ökad försäljning.
Nej det är ju synd att grytorna inte fungerar med induktion. Hade jag varit tillverkare hade jag sett till att de gjorde det. Men har pratat med patina om att få sälja deras grytor och väntar på svar. Men då snackat vi ju en helt annan prisklass. Man kan ju inte få allt. Gasolbrännare är väl de optimala för en 100l gryta kanske. Tack för alla svar.
Nej det är ju synd att grytorna inte fungerar med induktion. Hade jag varit tillverkare hade jag sett till att de gjorde det. Men har pratat med patina om att få sälja deras grytor och väntar på svar. Men då snackat vi ju en helt annan prisklass. Man kan ju inte få allt. Gasolbrännare är väl de optimala för en 100l gryta kanske. Tack för alla svar.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Storagrytor.se
Riktiga dykrör för temperaturprobar i rostfritt som är sanitära (helst 'spunnen' ände). Helst minst 2dm långa. Har funderat på att ta in själv från Kina, men har inte vågat då man varit tvungen att beställa typ 50st...
Edit: Typ sådana http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 77973.html
Edit: Typ sådana http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 77973.html
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Tanken är väl inte att du ska göra förlust utan mer hitta en balans. För som du säger om man sänker marginalen lite för att få till en ökad försäljning så kanske det blir bra i slutändan. Dina leverantörer bli glada och putsar priset osv. för du säljer braLAnemyr skrev:Sant det där om frakten. Kanske ska ta och sänka fraktpriset och göra en förlust som kanske kompenseras av ökad försäljning.
Kanske ska kolla om du kan plocka hem prisvärda gasolbrännare? Det skulle vara intressant för det är ju som med allt annat... bra priser lockar för som de flesta vet, man är inte ett knapp tryck bort från Ebay, AliExpress osv.
Exempel:
Brygg Gryta Plastis 29L (bielmeier)
Pris: 1 139.00kr + Frakt
http://maltmagnus.se/index.php?route=pr ... elmeier%20
Samma på Ebay (betalade jag i oktober 2013)
EUR 47.95 + 14.95 i frakt
Hittade denna nu.
http://www.amazon.co.uk/Bielmeier-65002 ... WB8AG0GP64
// Jonas
Precis så, jag handlar helst från en svensk webbshop alla dagar i veckan så länge inte det skiljer allt för mycket mot tex ebay, beställer man från ebay tar man en kalkylerad risk, är det värt - 20% att ta risken, Nope, men - 50% ja troligen.. Så tänker ofta jag när jag handlar..
Du är inte ensammenrocketman skrev:Precis så, jag handlar helst från en svensk webbshop alla dagar i veckan så länge inte det skiljer allt för mycket mot tex ebay, beställer man från ebay tar man en kalkylerad risk, är det värt - 20% att ta risken, Nope, men - 50% ja troligen.. Så tänker ofta jag när jag handlar..
// Jonas