Sida 1 av 2

Någon bryggare i skåne?

Postat: torsdag 2013-12-12 13:37
av Mange81
Jag håller till på österlen och är ganska ny på ölbryggning.
Men jag hade tyckt det varit kul om det fanns någon bryggare i närområdet
som man kunde utbyta erfarenheter med och kanske testa varandras skapelser.
Så om någon är intresserad vore det trevligt.

Alternativt om det finns något sällskap eller klubb redan som man
kan bli tipsad om.

Jag såg inte riktigt vad denna kategori borde innehålla så jag tog chansen.

//Mange

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: torsdag 2013-12-12 14:50
av martinb
Kul med fler skånska bryggare.

I Skåne finns det rätt många bryggare, primärt lokaliserat kring Malmö-trakten. I Helsingborg (där jag bor) är vi inte jättemånga, det är vårt brygg-gäng på totalt 7 pers, samt en handfull till som man stöter på lite ibland på Bishops Arms.

Varje år arrangeras Maltes Hembrygdsfestival i Malmö, som var i slutet av Oktober. Då ställde ett 20-tal bryggare upp med uppåt 40 öl. Då hade vi även en SHBF-dömd tävlingsdel av festivalen och över 100 besökare. Sedan har vi Sommarträffen som också är i Malmö. Brukar innebära god öl, god mat och trevliga människor!

Sedan blir det fler och fler som börjar brygga, SHBFs kurser här i Skåne och har över 50 deltagare per år fast det är inte så många kursdeltagare från Österlen dock.

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: torsdag 2013-12-12 15:35
av Janne gnoff Berglund

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: fredag 2013-12-13 02:22
av Grym
I Ystad håller iallafall en till! Är gärna med på lite ölbyte om några bryggningar, rätt så nybörjare inom den nyvunna kärleken! Var håller du till?


//Grym

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: tisdag 2013-12-17 15:40
av Karl R
hej
Vi är tre pers i Malmö. kört i ett år snart.
@Mange : gärna byta en öl mot en annan.

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-02-17 10:36
av Qonos
Befinner mig i Arlöv, bryggt cirka 1½ år
Har inte mycket på flaskor just nu, men hoppas hinna brygga ett gäng i mars så när de är klara är jag intresserad av byte av brygder :)

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-02-17 13:05
av Wessfeldt
Jag håller till i Höör men brygger hos farsan i Malmö. Vi satte första satsen 2009 och har ökat takten på bryggningarna med åren. Helmaltsbryggare har vi bara varit i 1,5 år.


Web: http://www.facebook.com/wessfeldts

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-02-17 15:32
av Getingen
Jag brygger tillsammans med min farsa i Helsingborg, bor själv i Halmstad.

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-02-17 16:14
av Kostir
Jag och en polare brygger ihop och håller till i Lund men jobbar i Malmö vid centralen. Byter gärna en flaska eller 2!

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-02-17 17:04
av Wessfeldt
Ja glömde säga byter gärna också lite flaskor. :)


Web: http://www.facebook.com/wessfeldts

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: måndag 2014-03-17 12:49
av Kostir
Nu får vi ta tag i saken tycker jag!
Jag har en Tysk pilsner, en IPA, en belgisk blonde och en imperial stout färdiga för byte! Jag passerar malmö central varje dag på morgon och kväll och jobbar på adelgatan och byter gärna med flera. Någon som är intresserad?

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: tisdag 2014-03-18 12:57
av Karl R
Japp. Gärna.
Jag har en ipa, en barleywine och en imp stout som jag kan byta.
Jag åker iofsig inte förbi malme själv, men har mitt jobb nära lunds station. Annars kan jag väl sätta mig på tåget för en kortare tur-retur under en lunchrast.
Pm:a mig Kostir om det låter som något som kan vara bra.

mvh
karl

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: fredag 2014-04-11 08:17
av Karl R
Byter gärna lite fler öl med någon.
@getingen: jag har vägarna förbi halmstad i påsk. Ska vi arrangera ett byte?

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: torsdag 2014-09-11 10:58
av Ölofsson Brewing
Staffanstorpsbryggeri här!

Bor i Lund men "verksamheten" ligger i Staffanstorp :)

Kolla in på: http://www.facebook.com/olofssonbrewing

Re: Någon bryggare i skåne?

Postat: onsdag 2014-10-08 15:42
av martinb
Det hoppas vi ju! Kom i gen nu Lunda/Malmöbor!