beställa cornykeg från DK

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

erik86
Torrhumlare
Torrhumlare

beställa cornykeg från DK

Inlägg av erik86 »

Hallå,

Tänkte höra om någon där ute har erfarenhet av att beställa beg./renoverade corneliusfat från Lundteknik (DK)

Vad jag förstått kostar det 385+20 danska kronor i frakt. Men hur levereras paketet, DHL? Hur betalar man kalaset?

Tacksam för svar!

/Erik
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Re: beställa cornykeg från DK

Inlägg av Lindh »

Precis beställt. Det är ganska dyr frakt och packningskostnader men de var de enda som hade större kolsyretuber hemma för leverans. Skickas via posten Danmark och MyPack. Osäker på ombud i Sverige men säkert Dhl eller Ups.
Användarens profilbild
tompaa
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av tompaa »

Lindh skrev:Precis beställt. Det är ganska dyr frakt och packningskostnader men de var de enda som hade större kolsyretuber hemma för leverans. Skickas via posten Danmark och MyPack. Osäker på ombud i Sverige men säkert Dhl eller Ups.
Har du beställt cony keg eller kolsyretub från danmark? Om det är kolsyretub, är det 2 kg tuben du beställt?
erik86
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av erik86 »

Hur betalar man? Står att han hanterar det manuellt när en beställning kommer från Sverige?
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Lindh »

Jag beställde 2kg-tuben som ingår i tapp-sättet och 4 corny, en linkkabel och lite kopplingar. När du lägger order till utlandet så får du en offert via mail och kan inte betala direkt vid beställning. Betalningen skedde via banköverföring, inte så krångligt.
erik86
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av erik86 »

Lindh skrev:Jag beställde 2kg-tuben som ingår i tapp-sättet och 4 corny, en linkkabel och lite kopplingar. När du lägger order till utlandet så får du en offert via mail och kan inte betala direkt vid beställning. Betalningen skedde via banköverföring, inte så krångligt.
va blev frakten för det kalaset? Är smått sugen på att slänga med en kolsyretub med å skippa trapetz+sodastream som jag har sen tidagare!
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Lindh »

Ca 3900 danska, tror det blev 4700 svenska... Inte jättebilligt då frakten landade på runt 650 danska.
Skriv svar