Någon som vet om rubriken kan vara av intresse för som små djävlarna?
/Med vänlig hälsning Fredrik
Mata/Mäska kräftor med urlakad malt
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Sv: Mata/Mäska kräftor med urlakad malt
Kräftor äter väl död fisk...
Re: Mata/Mäska kräftor med urlakad malt
Kräftor äter det mesta. Varför inte? I kommersiell kräftodling matar man med olika spannmål / majs.
Problemet är väl att den urlakade malten (draven) innehåller väldigt lite nyttigt/energi.
Jag la ut draven en vinter för att mata småfåglarna med, men de åt inte det förutom en och annan fasan som krafsade runt i den.
Inte ens möss eller råttor åt det.
Så frågan är om kräftorna äter det?
Jag la ut draven en vinter för att mata småfåglarna med, men de åt inte det förutom en och annan fasan som krafsade runt i den.
Inte ens möss eller råttor åt det.
Så frågan är om kräftorna äter det?
Härliga tider, strålande tider 
-
Ale Bundy
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
En liten mängd socker finns ju kvar i dom korn som inte blev 100% perfekt krossade, men detta lär ju snabbt lösa sig i vattnet.
Nåväl nu har jag försökt få dom till "våran" strand vid två bryggningar, antar att det tar ett par år att fostra dom små liven.
@Bee, det var var jag också hört tills jag tog reda på mer. Dom älskar potatisskal och annat man normalt slänger.. Man skulle nästan tro dom är vegitarianer här som dom ratar fiskrens..
Nåväl nu har jag försökt få dom till "våran" strand vid två bryggningar, antar att det tar ett par år att fostra dom små liven.
@Bee, det var var jag också hört tills jag tog reda på mer. Dom älskar potatisskal och annat man normalt slänger.. Man skulle nästan tro dom är vegitarianer här som dom ratar fiskrens..
Re: Sv: Mata/Mäska kräftor med urlakad malt
Tack! Nu har jag lärt mig något nytt idag.Ale Bundy skrev:@Bee, det var var jag också hört tills jag tog reda på mer. Dom älskar potatisskal och annat man normalt slänger.. Man skulle nästan tro dom är vegitarianer här som dom ratar fiskrens..
Ska dessutom berätta för min kompis som har kräftfiskerätt att han inte behöver bunkra och jäsa mört under sommaren. Fy fan vad dom luktar..