Solo Brewing

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Björn Vildljung
Satsbryggare
Satsbryggare

Solo Brewing

Inlägg av Björn Vildljung »

Hej Bryggsverige,

Mitt namn är Björn, jag är 28 år och bor på Hissingen i Göteborg. Jag har bryggt öl (helmalt) i min lägenhet i snart två år, och älskar hobbyn helhjärtat. Det enda som jag saknar i min bryggning är att jag är helt ensam i mitt intresse för bryggning innom min vänskapskrets. Jag ogillar inte att brygga själv, men det känns som att jag har svårt att utvecklas och inspireras till att bli bättre när jag är min egen enda kritiker. Vist har jag några få vänner som gillar finöl, men de är väldigt specifika i sin smak och kan inte ge mig någon feedback på en stor majoritet av mina öl då de inte gillar de flesta ölstilar. För tillfället kommer jag bara i kontakt med hembryggt öl som andra har bryggt när jag går på SM & Vitner-/Sommarölsträffar och det är inte alltid dessa faller väl in i min kalender. Det blir kanske bara en gång per år...

Jag undrar om någon har tipps på hur jag kan komma i kontakt med andra hembryggare och bredda mina vyer och göra hobbyn mer social?
Finns det inga grupper i göteborg som träffas och smakar varandra öl och diskuterar bryggning?

Allt väl,
Björn Vildljung
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Kontakt:

Re: Solo Brewing

Inlägg av martinb »

Göteborg är ju en av landets stora städer när det gäller hembryggning. Till och med så stort att hembryggningsträffarna i GBG kräver föranmälan och sommarträffen detta år är nog redan fullbokad. Kolla t.ex http://shbf.se/bryggaren/viewtopic.php?f=2&t=7917
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarens profilbild
rick.lindqvist
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Inlägg av rick.lindqvist »

Vi är många som brygger i Göteborg. Jag är väl en av de som är rätt så upptagna men de som har tid ses relativt regelbundet både planerat och oplanerat.

Tag och maila mig så snackar vi mer.

rick punkt lindqvist at gmail . com
Björn Vildljung
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Björn Vildljung »

Tack för era svar. :-)
Skriv svar