Ingredienser lokalt i Linköping

Malt, humle, jäst, vatten, körsbär, tallkottar etc. - hur de kan blandas, processer, vad du har på G och vad du gjort

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Freke
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Ingredienser lokalt i Linköping

Inlägg av Freke »

Jag var inne på Vinland på västra vägen idag och skulle köpa spraymalt till en förkultur, blev glatt överraskad när jag såg att de numera hade humle, malt och jäst i sitt utbud.

Pratade lite med ägaren och han sa att det börjat lite försiktigt med det och gärna vill veta vad vi hembryggare helst vill se i deras sortiment, han sa också att tanken är att det aldrig ska vara dyrare där än vad det kostar hos t.ex. humlegården + frakt. De köper in från humlegården och maltmagnus.
Just nu hade de bara 5 kg säckar för malt men att ta hem större säckar vid behov lät inte som några problem.

Jag tycker det är jättekul att det dyker upp sånt här och kommer nog försöka köpa därifrån i fortsättningen då det är värt mycket att ha tillgång till det lokalt, att det sen ligger bara 100m från där jag brygger är ju ett ännu större plus när man på bryggdagen upptäcker att något saknas =)

Väldigt trevlig ägare dessutom, har inte stött på honom tidigare då jag bara varit där på helger, så tipset är att åka dit på dagtid om ni vill ge input på vad som kan vara bra att ha i utbudet, eller skriv det här så förmedlar jag synpunkterna nästa gång jag är där.
Carlsson
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Ingredienser lokalt i Linköping

Inlägg av Carlsson »

Kul!
AndersG
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av AndersG »

Hej
Var också inne på Vinland på västra vägen för att köpa en ny termometer och konstaterade samma sak. Jag kommer
också se till att göra inköp där för att han ska fortsätta att sälja malt etc.

anders
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Lindh »

Tycker att personalen är väldigt hjälpsamma och jag vet att de har väldigt lite vinst på det de säljer för att kunna ha samma priser som humlegården. Stödköp för guds skull, jag gör det varje gång jag är i linköping bara för att ha EN hembryggarbutik i östergötland. Så kul att kunna pilla på grejerna innan man köper och spontana lite humle =)
Skriv svar