Välkommen till besattheten =)
Håller med tidigare inlägg, du kommer hamna på 22liter i hinken snabbt ändå. Det kostar väldigt lite med råvaror mot den tid du lägger ner och jag har aldrig stått där med min back och tänkt "shit det blev för många öl, hälften hade varit tillräckligt". Utrustningsmässigt är det inte så mycket dyrare att gå upp en storlek till. Kastrull kostar mellan 400-1500 sek beroende på märke/modell (biltema 25l vs Patina 30l) och en biabpåse kan du sy själv eller köpa för runt 300 hos MM/humle.se.
Vill du mäska manuellt framöver så köper du en kylväska eller hink-i-hink kostar mellan 200-400 sek beroende på kranar etc.
Till 23 liter öl brukar jag använda 6 kg malt men det är såklart beroende på öltyp. Men det är volymerna som fortfarande är smidiga. Så fort du går över 25 liter öl eller 8 kg malt så krävs det att man delar upp jäsningen i fler hinkar och har en annan lösning för mäskning. För 10 liter öl skulle jag köra 2-3 kg malt. Om du kommer över Beersmith så är det lätt att räkna ut hur mycket malt/extrakt du behöver för att få den öl du vill ha.
/Gustav
*EDIT: Glömde säga, jag startade själv göra öl för ett halvår sedan (även om jag gjort mycket vin tidigare i mina dagar) och det finns bilder på min utrustning, recept och bryggmetoder på min blogg:
http://www.gustavlindh.com/blog