Hej!
Jag har förvarat mina överblivna humlekottar i dess förpackning i min frys på -25C. Hur gör jag när jag vill använda dem igen? Ska jag låta dem tina på något sätt eller är det bara att kasta in i koket direkt från frysen?
Fryst humle
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
- grungejesus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Re: Fryst humle
Det brukar jag också ha 
De tinar så snabbt så man kan använda dem direkt, både i kok å till torrhumling!
De tinar så snabbt så man kan använda dem direkt, både i kok å till torrhumling!
cajun.se
- Foodhead 1
- Vattenbehandlare

Re: Fryst humle
Jag vill minnas att jag läste nånstans nån gång att nån hade invändningar mot att använda humle som fortfarande var fryst, men eftersom jag varken verkar minnas vem det var, var jag såg det eller vad det egentligen stod så kanske man inte bör lägga alltför stor vikt vid det.
Men som föregående talare påpekade så tinar det ju väldigt snabbt. Medan man väger upp det, ungefär.
Men som föregående talare påpekade så tinar det ju väldigt snabbt. Medan man väger upp det, ungefär.