BrauEule
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
BrauEule
Eftersom jag står inför mitt inköp av denna vackra tingest så måste man ju ha något att pyssla med till den kommer, och vad passar då bättre än att laborera lite recept med BeerSmith.
En fundering är ju förstås om någon vill dela med sig av equipment profile till BrauEulen? Något särskilt att tänka på?
Soo far är det samma fråga på 3 forum men inget svar, kanske 4:e gången gillt,,,,,
En fundering är ju förstås om någon vill dela med sig av equipment profile till BrauEulen? Något särskilt att tänka på?
Soo far är det samma fråga på 3 forum men inget svar, kanske 4:e gången gillt,,,,,
Re: BrauEule
Bump bump. Är det verkligen ingen som har denna hemma???
När det gäller små bryggverk så dominerar Braumeister totalt.
Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!
Jag har ett, men bara bryggt 2 ggr.
Ett tips är att vara noga med att det blir tätt med spännringen så att det inte sipprar ut när den pumpar runt! Humlingen är lite komplicerad också, men annars är jag nöjd!
Anders
Ett tips är att vara noga med att det blir tätt med spännringen så att det inte sipprar ut när den pumpar runt! Humlingen är lite komplicerad också, men annars är jag nöjd!
Anders
Alltid bra med "input", nån equipment profile till Beer Smith?
Att BM dominerar undrar jag om det inte beror på inköpspriset mer än själva handhavandet??
En liten misstanke bara?
Varför tycker du humlingen är krånglig?
Att BM dominerar undrar jag om det inte beror på inköpspriset mer än själva handhavandet??
En liten misstanke bara?
Varför tycker du humlingen är krånglig?
Jag brukar stoppa i sammanlagt 500gr humle så det blir pyssel i hålet, eller ta av stora ringen några gånger med kokbryt som följd!
Men jag har köpt ett humlefilter som jag tänkte koppla mellan koket och plattväxlaren och sedan direkt i jästanken.
På så sätt slipper jag en del humle i koket det mesta vill jag ju ha i slutet så nära kylningen som möjligt!
Anders
Men jag har köpt ett humlefilter som jag tänkte koppla mellan koket och plattväxlaren och sedan direkt i jästanken.
På så sätt slipper jag en del humle i koket det mesta vill jag ju ha i slutet så nära kylningen som möjligt!
Anders
Du har ingen equipment profile till BeerSmith som du kan dela med dig månne?