har suttit och lekt fram ett recept:
https://dl.dropbox.com/u/6550654/Brew%20001.html
Ser det heltokigt ut eller skulle det kunna bli något drickbart av detta?
Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Intressant! jag gjorde ett test med amarillo för 3 brygder sedan, jag tyckte inte att smakbidraget morsvarade den mängd jag tillsatte vid flameout och torrhumling. Jag kanske inte borde ha strukit amarillon än då det kan ha berott på just dettaAle Bundy skrev:Jag tycker det ser helt ok ut, men du bör veta att Amarillon är inte vad den varit.
Är det 2011 år skörd, kan du få en bryggd som smakar hö, givetvis inte till 100% men ändå![]()
Själv håller jag mig borta från den ett tag framöver..

tokhumlad IPA kan jag leva medPunisher skrev:Ditt recept ser helt ok ut, men en approximerad IBU på 59 kommer ge ett väldigt väldigt bittert öl. Det kommer vara litet småkämpigt att svepa i sig det ifall du inte gillar sådan öl.
japp ska försöka få ner temperaturen snabbt. ska in och köpa kopparrör, slangklämmor mm idag och bygga mig en kylare, så förhoppningsvis ska den bli hyffsat effektiv iaf.bohumle skrev:Hej
Tycker oxså att receptet ser ok ut men håller med Ole fat om 30 min humlen, tidigare körde jag ungefär 60 min, 30, 20, 15, 10, 5 min, 30 gav mer bitter än smak, men tänk på att om humlen efter kokslutet får ligga för länge så bidrar det till en rätt kraftig ökning av beskan , kyl så snabbt du kan och bort med humlen efter kokslutet.
Bo
Jag tänkte köra på deras "recept":dusten79 skrev:Du får gärna berätta var du hittar kopparrör till vettigt pris. Läst här och på andra forum om diverse rör på claesolssons och biltema, dessvärre verkar de inte ha några lämpliga längre.

Vilka längder har de på deras rör?Foodhead 1 skrev:Vi köpte rör på Hornbach.