Intressekoll kapsyleringsapparat!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Intressekoll kapsyleringsapparat!
Hej!
jag läser just nu på Chalmers och ska göra examensarbete i vår, har varit lite strul att få tag i något arbete att göra så jag funderar på att starta ett företag som examensarbete.
Jag har funderat ut en lösning för att kunna göra bänkkasyleringsmaskiner både billigt och bra, detta involverar att använda ett borrstativ och tillverka en detalj för kapsyleringen.
Jag har redan byggt en till mig själv och undrar nu hur intresset skulle se ut för detta.
Det hela går ut på att kunden köper ett borrstativ själv på biltema (159:-) och av mig köper detaljerna som gör om denna till en kapsyleringsmaskin. Jag räknar med att kostnaden för dessa kommer att bli ca 100:- för kunden.
Innan jag sätter igång detta så undrar jag ju om det ens finns något intresse för detta?
Kom med kommentarer av alla slag!
MVH Johan Rydén
jag läser just nu på Chalmers och ska göra examensarbete i vår, har varit lite strul att få tag i något arbete att göra så jag funderar på att starta ett företag som examensarbete.
Jag har funderat ut en lösning för att kunna göra bänkkasyleringsmaskiner både billigt och bra, detta involverar att använda ett borrstativ och tillverka en detalj för kapsyleringen.
Jag har redan byggt en till mig själv och undrar nu hur intresset skulle se ut för detta.
Det hela går ut på att kunden köper ett borrstativ själv på biltema (159:-) och av mig köper detaljerna som gör om denna till en kapsyleringsmaskin. Jag räknar med att kostnaden för dessa kommer att bli ca 100:- för kunden.
Innan jag sätter igång detta så undrar jag ju om det ens finns något intresse för detta?
Kom med kommentarer av alla slag!
MVH Johan Rydén
-
brandemannen
- Torrhumlare

Re: Intressekoll kapsyleringsapparat!
Det låter som en intressant ide även om den ju är rätt nischad. Betänk också att det finns bänkkapsylerare för ca 300:- i handeln redan. Vad skulle fördelen med din vara?
Intressant. Låter som en betydligt stabilare lösning än plaststativen för drygt 300:-
Tanken är att det ska bli en stabilare apparat än de för 300:- + att borrstativet kan användas till annat också.brandemannen skrev:Det låter som en intressant ide även om den ju är rätt nischad. Betänk också att det finns bänkkapsylerare för ca 300:- i handeln redan. Vad skulle fördelen med din vara?
Huvudet på spikenFreke skrev:Intressant. Låter som en betydligt stabilare lösning än plaststativen för drygt 300:-
Låter absolut intressant!
-
math_dummy
- Torrhumlare

Det skulle vara en intressant produkt om jag redan hade ett borrstativ men jag tror inte att jag skulle köpa ett borrstativ + en tillsats för nästan samma pris som en kapsyleringsapparat med samma funktion. Själv använder jag modellen Ferrari som jag köpte för 299:- och den funkar fint trots en del plast.
Hoppas det går bra iallafall och att du får fram en bra produkt till ett bra pris
Hoppas det går bra iallafall och att du får fram en bra produkt till ett bra pris
Absolut intressant
Ryden: Har du fått ett PM från mig, jag har skickat men det ser ut som att det bara hamnat i utkorgen inte bland skickat
Salle
Salle
Jag är på! Står i begrepp att köpa en ny apparat då jag vuxit ur INART,en. Älskar kreativitet som denna och vill självklart ha en!
Har du någon tidsram för detta projektet?
Mvh Johan
Har du någon tidsram för detta projektet?
Mvh Johan
-
Beer-naise
- Delmäskare

Låter intressant och priset verkar ju bra.
//Daniel
http://www.beer-naise.se
http://www.beer-naise.se
Har dito pelarborr och vill absolut köpa en adapter om du tar fram den.
Vill även försvara din lösning och belysa att användningsområdet för pelarborrstativet blir större.
För jag förutsätter att man fortfarande kan använda pelarborrstativet till sin borrmaskin?
när har du produkten till salu?
/Nisse
Vill även försvara din lösning och belysa att användningsområdet för pelarborrstativet blir större.
För jag förutsätter att man fortfarande kan använda pelarborrstativet till sin borrmaskin?
när har du produkten till salu?
/Nisse
Varmt öl åt frusna män, varmt öl åt trötta;ty varmt öl är kroppens vän och hågens stav och stötta.
Hur gick det med detta? någon update?
Detta tycker jag verkar väldigt intressant. Jag vill också veta vad som hände.
http://glennisbrewingbeer.tumblr.com/ Bryggning i Glenntown