Har nu tänkt att använda denna samt lite andra pryttlar till ett minimalt Brew-In-A-Bag-bryggverk.
Har inhandlat ett par meter av Sarita på IKEA (tyvärr fanns inte den vita, så jag hade att välja på silverfärgat i metervara, eller färdiga gardiner i svart, rosa och lila; Jag tog silverfärgat) och ett par meter segeltåg på Järnia, samt överlämnat detta med instruktioner till sömnadskunnig vän så jag hoppas på att få tillbaka en BIAB-påse snart.
Passade på IKEA även på att köpa en falskbotten (stänkskydd för stekpanna, Stabil) som ska vila ovanpå grytans galler (för att förhindra vidbränning av påsen)

samt ett flexibelt durkslag(Idealisk)

som skall hjälpa till vid avrinning. Skall ev. skruva fast en krok av nåt slag nånstans över diskbänken så jag kan hissa upp påsen med ett tåg, får se, taket verkar bara vara gipsskiva...
Allt som allt har detta bryggverk hittills kostat mig under femhundra spänn, något som gläder mitt bonnsnåla hjärta
Har sen tidigare en antik gjutjärnskvarn som jag nu skruvat isär, rengjort, slipat samt smort upp lite, så AG/BIAB, here I come!
Har dock en fråga:
Tappkranen på grytan är liksom konisk, neråt avsmalnande, något som får mig att tro att det kan bli svårt att få en silikonslang att sitta fast på den. Är det någon som försökt att byta ut tappkranen på en elgryta? Jag har köpt en annan tappkran

på Humlegården, en sån man brukar sätta i sin jäshink, kan den funka? Spontant känns genomföringen för stor...