Vilken storlek på gasoltub kör ni med, vad brukar det kosta å fylla dom och hur länge räcker dom ungefär.
Jag kommer köra med en brännare på ca 9kw.
Har 2 st på gång nu till ett vettigt pris, pc5 och en p19.
Måste ju även va skönt å ha en mindre i reserv om det skulle köra ihop sig under koket.
Finns det några man ska passa sig för som kanske inte går å fylla på så många ställen och kanske blir både dyrare o krångligare.
Och hur är det egentligen med å ha gasoltuber i hemmet enl regl osv.
Jag har då fristående garage som jag har för mig ska underlätta för å få ha dom i hemmet.
/Magnus
Storlek på gasoltub?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- Malt Magnus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Re: Storlek på gasoltub?
Själv kör jag med P11 Det är den vanliga husvagns tuben som du kan byta in på alla mackar i stort sett.
Kokpallen jag säljer förbrukar 640 g i timmen, en P11 rymmer 11 kg , du borde kunna elda på i runt 17 timmar med en sådan kombination.
Så 3 bryggningar minimum på en P11, sen beror det ju på hur länge du kokar , om du har ett isolerat kokkärl, kokvolym mm , Du kan säkert brygga 6 eller fler gånger med, det beror ju på hur mycket du tänker elda på under varje bryggning, man kör ju inte på full effekt hela tiden heller..., då drar den mindre.
Har för mig att det brukar kosta runt 300 kr att få den fylld på husvagns firman där jag brukar byta.
/ Magnus
Kokpallen jag säljer förbrukar 640 g i timmen, en P11 rymmer 11 kg , du borde kunna elda på i runt 17 timmar med en sådan kombination.
Så 3 bryggningar minimum på en P11, sen beror det ju på hur länge du kokar , om du har ett isolerat kokkärl, kokvolym mm , Du kan säkert brygga 6 eller fler gånger med, det beror ju på hur mycket du tänker elda på under varje bryggning, man kör ju inte på full effekt hela tiden heller..., då drar den mindre.
Har för mig att det brukar kosta runt 300 kr att få den fylld på husvagns firman där jag brukar byta.
/ Magnus
Malt i många sorter och storlekar... http://www.maltmagnus.se
Re: Storlek på gasoltub?
Tack för svaret Magnus!
Fick tag på en Pa11 idag av en jag känner igen till ett vettigt pris (tror jag) så nu är det löst åtminstone.
Fick tag på en Pa11 idag av en jag känner igen till ett vettigt pris (tror jag) så nu är det löst åtminstone.