Hej. Ännu en rookie som skall sätta igång.
Fattar dock inte hur openbrew funkar.
Mitt OG blir alltid 1.0, ibland ploppar det till och blir 0.8 eller något annat under 1.
Har OSX, oo 3.0, 3.1 går inte att ladda ner av någon anledning. Är det något man måste fylla i som jag inte fattar?
Fyller i maltmängder och receptvolym, tycker inte jag missat nått grått fält som verkar viktigt.
openbrew, lite hjälp.
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
- fredrik.stahl
- Dekoktionsmäskare

Re: openbrew, lite hjälp.
Svårt att säga vad som är problemet utan att se hur det ser ut. Det borde inte vara några problem med versionen, även 3.0 är ganska ny. Kan du lägga upp ett av dina recept i OpenBrew som en bilaga i forumet? Jag kör Ubuntu linux + OO 2.4 på laptopen jag använder just nu, och jag tror jag har en något nyare version på jobbet. Jag har testat OpenBrew en del men kör fortfarande på mitt hemsnickrade kalkylblad, alla är vi ju mer eller mindre vanemänniskor... 
Re: openbrew, lite hjälp.
Tack för hjälpen. Bytte till Linux-burken..