Knas vid påloggning
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
Knas vid påloggning
Varför måste jag alltid logga på mig två gånger efter varann i snabb följd för att bli inloggad i forumet?
Efter första gången får jag inte något felmeddelande men inloggningsfälten ligger kvar och jag anses av forumet inte vara inloggad.
Andra gången jag loggar på mig så accepteras min inloggning.
Då har dessutom alla nya inläggsmarkeringar (glaset fullt) försvunnit.
I början trodde jag att jag slarvat och skrivit in fel lösenord, men efter att ha kollat några gånger så är det fullt repeterbart.
Jag använder Firefox 2.0
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0)
Är det något som kan åtgärdas?
OBS Jag använder inte "automatisk påloggning".
Efter första gången får jag inte något felmeddelande men inloggningsfälten ligger kvar och jag anses av forumet inte vara inloggad.
Andra gången jag loggar på mig så accepteras min inloggning.
Då har dessutom alla nya inläggsmarkeringar (glaset fullt) försvunnit.
I början trodde jag att jag slarvat och skrivit in fel lösenord, men efter att ha kollat några gånger så är det fullt repeterbart.
Jag använder Firefox 2.0
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0)
Är det något som kan åtgärdas?
OBS Jag använder inte "automatisk påloggning".
Härliga tider, strålande tider 
Jag har samma problem som dig ibland.
Jag surfar till happyaction.dk/forum, observera avsaknaden av www innan.
Loggar in, systemet skickar mig vidare till www.happyaction.dk/forum
Men där är jag ju inte inloggad så då får jag logga in igen.
De gånger jag surfar till www.happyaction.dk/forum direkt fungerar
allt bra.
Iof borde det gå att ställa en parameter i serverinställningarna så man
slipper tänka på det.
Varför glasen inte är fulla längre beror antagligen på att du anses ha läst
allt redan med din första inloggning. Men det gissar jag bara.
Jag surfar till happyaction.dk/forum, observera avsaknaden av www innan.
Loggar in, systemet skickar mig vidare till www.happyaction.dk/forum
Men där är jag ju inte inloggad så då får jag logga in igen.
De gånger jag surfar till www.happyaction.dk/forum direkt fungerar
allt bra.
Iof borde det gå att ställa en parameter i serverinställningarna så man
slipper tänka på det.
Varför glasen inte är fulla längre beror antagligen på att du anses ha läst
allt redan med din första inloggning. Men det gissar jag bara.
- Bosse Bergenståhl
- Vattenbehandlare

Råkade ut för ungefär samma sak i eftermiddags, ca kl 15, när jag skulle logga in. Föst felmeddelande vid inloggningen, sedan hade jag läst alla inlägg. Det gick dessutom mycket långsamt, efter tredje väntandet på resultat efter ett klick lade jag ned verksamheten. Nu visslar allt på bra, ingen tröghet och alla funktioner verkar funka.
Kör MacOs 10.4.9, safari 2.0.4
Så min gissning är att servern ibland inte orkar med på grund av hög belastning. Kanske att allt inte läses in och då saknas ett antal funktioner och rätt vad det är går sidan ner.
Kör MacOs 10.4.9, safari 2.0.4
Så min gissning är att servern ibland inte orkar med på grund av hög belastning. Kanske att allt inte läses in och då saknas ett antal funktioner och rätt vad det är går sidan ner.
malt är gott
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Jag känner igen Bosses analys. Dvs att det görs en omstyrning till www.happyaction.dk/forum och att jag loggas ut igen. Jag fattar inte
varför detta sker.
varför detta sker.
My hope is hops
Jag är inget proffs på php, riktigt långt ifrån faktiskt. Men jag surfade lite och på min dator hittade
jag källkoden till någon version av phpbb. Den versionen verkade dock inte matcha fixen jag hittade
eftersom jag saknade en funktion ini_set(), fast den kanske ingår i php:s bassystem eller nåt.
I vilket fall som helst så sätts en cookie baserat på domännamnet när man går in på sidan.
Går man till ha.dk och redirectas till www.ha.dk får man dock två cookies.Lösningen verkar vara att
sätta en global variabel så att systemet alltid kollar efter en viss cookie, exempelvis ha.dk.
ini_set('session.cookie_domain', '.example.com')
http://drupal.org/node/56357
Fö verkar det vara problem med att skicka epost till folk just nu. Provade att skicka den här texten privat och då blev det fel.
jag källkoden till någon version av phpbb. Den versionen verkade dock inte matcha fixen jag hittade
eftersom jag saknade en funktion ini_set(), fast den kanske ingår i php:s bassystem eller nåt.
I vilket fall som helst så sätts en cookie baserat på domännamnet när man går in på sidan.
Går man till ha.dk och redirectas till www.ha.dk får man dock två cookies.Lösningen verkar vara att
sätta en global variabel så att systemet alltid kollar efter en viss cookie, exempelvis ha.dk.
ini_set('session.cookie_domain', '.example.com')
http://drupal.org/node/56357
Fö verkar det vara problem med att skicka epost till folk just nu. Provade att skicka den här texten privat och då blev det fel.
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Jag fick upp ett felmeddelande samt att jag inte fick en egen kopia på mailet som jag begärt.Fredrik Almgren skrev:Jag fick texten även via email från dig Bosse.
Det verkar fungera för mig med.Fredrik Almgren skrev:Jag har nu kört en lite cookie-knådning på forumet och sedan
rensat min cache och mina cookies från browsern och startat om
min browser. Nu tycker jag att det funkar, i alla fall för mig...