Hej
Jag vill minnas att jag läst ett inlägg någonstans om en Amerikansk radio eller tv kanal som tog upp ölbryggning. Är det någon som vet vad jag yrar om, och har kvar länken?
//PP
Sökes: Webkanal
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Vet inte om det var "Basic brewing radio" du menade, men jag kan varmt rekommendera den www.basicbrewing.com
Jag vill passa på att tipsa om The Jamil Show på The Brewing Network. Jamil Zainasheff är en av världens mest meriterade hembryggare samt nationell BJCP domare. Han skriver artiklar både för Zymurgy och Brew Your Own och håller just nu på med en bok om extraktbryggning tillsammans med John Palmer.
I varje avsnitt av The Jamil Show presenteras en öltyp och hur man på bästa sätt brygger den, bland annat genom att Jamil går igenom ett av sina medaljvinnande recept i detalj. Underhållande och otroligt lärorikt!
Sedan finns ju The Brewing Network's Sunday Live Show som bara måste upplevas! 3 timmar bryggprat med gäster, ölprovning, öl Jeopardy, nyheter, skitsnack, fylla mm mm.
I varje avsnitt av The Jamil Show presenteras en öltyp och hur man på bästa sätt brygger den, bland annat genom att Jamil går igenom ett av sina medaljvinnande recept i detalj. Underhållande och otroligt lärorikt!
Sedan finns ju The Brewing Network's Sunday Live Show som bara måste upplevas! 3 timmar bryggprat med gäster, ölprovning, öl Jeopardy, nyheter, skitsnack, fylla mm mm.