Gamla Stans Bryggeri, del 2

Här finns arkivet med inlägg från emaillistan Bryggaren skrivna innan 2006-07-01

Moderatorer: Anders Boström, Webbgrupp

andersb

Gamla Stans Bryggeri, del 2

Inlägg av andersb »

Iger var jag ner till VattenFestivalen och gick fvrbi
Gamla Stans Bryggeri. Dom har dnnu inte negon egen brygd
att utskdnka.
-"Nen geng i september", ska den komma.
MvH lasse stjernestam
Hade Dom fett tillstend? Eller var det det dom vdntade pe?
Skulle vara skoj om det lossnade fvr mikro/pub-bryggerierna
i Sverige...
/anders
lundgren

Gamla Stans Bryggeri, del 2

Inlägg av lundgren »

Igår var jag ner till VattenFestivalen och gick förbi
Gamla Stans Bryggeri. Dom har ännu inte någon egen brygd
att utskänka.
-"Nån gång i september", ska den komma.
MvH lasse stjernestam
Hade Dom fått tillstånd? Eller var det det dom väntade på?
Skulle vara skoj om det lossnade för mikro/pub-bryggerierna
i Sverige...
/anders

Troligen har dom inte fått något tillstånd ännu. Det öl som bär deras
etikett blandas väl till av Sofiero tror jag. Jag var på skeppsbron förra
veckan och tittade då in. Pannornas skorstenar stannar under taket och är
alltså inte färdiga att tas i bruk. Det är nog så att man väntar tills man
fått tillstånd. GSB har en egen web-sida, kolla den vetja! Jag har ej
adressen, men Svante har den vet jag. //Håkan Lundgren.
Låst