Smakade en flaska igår för första gången på flera år och jag blev besviken. Tyckte den både doftade och smakade som ett lageröl, det fanns inget förutom färgen som stämde med stölvarianten. Är detta något som hänt sedan Carlsberg tog över? Finns det någon här som vet var den bryggs?
God fortsättning önskar J/
Carneige Porter 3,5
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Carneige Porter 3,5
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
- Bosse Bergenståhl
- Vattenbehandlare

- Inlägg: 402
- Blev medlem: onsdag 2006-10-25 00:31
- Ort: Torna Hällestad, Skåne
Nu är det ett tag sedan jag smakade dem, men det är ju öl som behöver stå ett tag. Gärna ett halvår. Jag smakade en stölvariant i höstas som jag tyckte var bra, en 2006a med klar lagringspotential.
Jag har referenser, det var mitt favoritöl när jag var 18-19. Inte bara för poängen att ingen frågade efter leg när man beställde 6 carnegie porter. Goast var de sista dammiga flaskorna man fick innan ölet gick ur den tidens sortiment, kring 82, när jag var 21, de var säkert flera år gamla, men det fattade man ju inte då.
Klart har ölet blivit tristare och plattare än vad det var då. Kan föreställa mej att man inte har riktigt samma jäst...
Jag har referenser, det var mitt favoritöl när jag var 18-19. Inte bara för poängen att ingen frågade efter leg när man beställde 6 carnegie porter. Goast var de sista dammiga flaskorna man fick innan ölet gick ur den tidens sortiment, kring 82, när jag var 21, de var säkert flera år gamla, men det fattade man ju inte då.
Klart har ölet blivit tristare och plattare än vad det var då. Kan föreställa mej att man inte har riktigt samma jäst...
malt är gott
- Dan Nilsson
- SHBF - Bryggkursledare
- Inlägg: 142
- Blev medlem: fredag 2006-10-20 14:31
- Ort: JÄRFÄLLA
Låter som en utmärkt fråga till Bryggmästaren från Carlsberg som skall svara på frågor i medlemstidningen.
"Vilka justeringar har man gjort med Carnegie Porter och varför?"
"Vilka justeringar har man gjort med Carnegie Porter och varför?"
// Danne Läs mer om mig =>