Julöl
Postat: måndag 2022-12-26 08:46
God fortsättning!
Var det någon som lyckades bra med sitt julöl och vill dela med sig av tankar, recept och ev metoder!?
Vårt julöl blev jättebra i år, tidigare har det varit lite för mycket av allt. I grunden har vi en mörk ale på Maris Otter karamell malt, chokladmalt och rostat korn som vi humlar med Magnum och Belma. Torrhumlar/kryddar med apelsincest, kanel och kryddnejlika. I år jäste vi med Burtonjäst vilket var lyckat.Vi brygger alltid julöl i Augusti och flaskar vid Lucia.
Var det någon som lyckades bra med sitt julöl och vill dela med sig av tankar, recept och ev metoder!?
Vårt julöl blev jättebra i år, tidigare har det varit lite för mycket av allt. I grunden har vi en mörk ale på Maris Otter karamell malt, chokladmalt och rostat korn som vi humlar med Magnum och Belma. Torrhumlar/kryddar med apelsincest, kanel och kryddnejlika. I år jäste vi med Burtonjäst vilket var lyckat.Vi brygger alltid julöl i Augusti och flaskar vid Lucia.