Desinficering med alkoholbaserad ytdesinfektion?
Postat: onsdag 2020-08-26 10:49
Jag vill helst inte använda desinficeringsmedel som lämnas kvar, t.ex. Star San, eller som måste sköljas ur.
Jag jobbar inom vården och där använder vi den här för att sprita undersökningsbritsar och dylikt, den verkar inte lämna något spår utan dunstar efter ungefär 10min.
I beskrivningen på apoteket står det dock att den innehåller en tillsats av tensid för rengörande verkan. Tänker att den kanske blir kvar även fast resten dunstat. Är det något som kan påverka ölen smakmässigt? Det som är aktuellt att desinficera med denna produkt är väl främst jäskärl och sleven som jag rör om vörten med.
Jag jobbar inom vården och där använder vi den här för att sprita undersökningsbritsar och dylikt, den verkar inte lämna något spår utan dunstar efter ungefär 10min.
I beskrivningen på apoteket står det dock att den innehåller en tillsats av tensid för rengörande verkan. Tänker att den kanske blir kvar även fast resten dunstat. Är det något som kan påverka ölen smakmässigt? Det som är aktuellt att desinficera med denna produkt är väl främst jäskärl och sleven som jag rör om vörten med.